Plankan#2013 och Bålstabilitet

 Och så var det dags för sista veckan!
Plankutmaningen som denna vecka ska göras i minst 50 minuter ...
 
=/
 
Gäller bara att planera så är det inte helt omöjligt.
Fick ju faktiskt förra veckan till 49 minuter (+ en planka på yogan igår kväll).
 
 
Känner faktiskt att jag blivit starkare, känns i hela coren.
 
 
 
 
Åsa (fyscoachen) har visat ett test på bålstabilitet jag testade idag!
 
Och jag fixade det, konstigt vore väl annars efter de sista veckornas träning ;) ...
Kolla gärna hennes film här:
 
 
Testa ni med vettja:
 
 

I plankposition (gärna med en rundpinne på ryggen).

 

Stå statiskt 60 sek i ”vanlig” planka.

 

15 sek planka med hö arm utsträckt.

 

15 sek planka med vä arm utsträckt.

 

15 sek planka med hö ben utsträckt.

 

15 sek planka med vä ben utsträckt.

 

15 sek planka med hö arm och vä ben utsträckt (diagonalt).

 

15 sek planka med vä arm och hö ben utsträckt (diagonalt).

 

30 sek vanlig planka.

 

Totalt: 3 minuter

 

 

Och eftersom jag utmanar mig även denna vecka SÅ körde jag 2 varv.

 

 

Pinnen trillade ner efter en stund och det var svårt att sätta dit den själv ..
 

 

 


Kommentarer
Postat av: Fyscoachen

Snyggt jobbat:-) STARKT!!!

2013-06-18 @ 09:14:53
URL: http://www.fyscoachen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0