Ny vecka .. nytt liv ??

Måndag igen ..
 
Idag är det dags för ny laserbehandling, kan nästan tycka den hittills har förvärrat värken.
Kanske ska vara så !?  Att läkandet känns mer  !??
 
Igår blev en annorlunda dag ..   satt knappt vid datorn någonting på hela dagen!!
Lite ovanligt för att vara mig en söndag ..  ;)
 
Blev citron x 2 då jag till lunch lagade Citronkyckling i lergryta
och sen på kvällen var på bio och såg "Små citroner gula".
 
 
Min make lämnade oss igår efter lunchen ..
(inte så allvarligt som det låter) för att nu jobba i Norge fram till semestern.
 
Han kommer att jobba där 12 dagar och är sen hemma i 9 dagar.
Det känns lite märkligt för vi har aldrig varit ifrån varandra så länge,
en vecka max -  och då är det jag som varit borta.
 
Han arbetar som rörmontör och det är företaget
som han jobbar på som fått ett projekt där.
 
Nu har vi ju stora barn så det är inte så mycket "jobb"  med dem.
Men tyst och tomt kommer det bli i alla fall.
 
 
Just när det gäller hans & min Paleoutmaning som nu gått in på sista veckan
(av fyra)  så blir det ju lite tråkigare att laga mat.
 
Barnen är inte SÅ förtjusta i kokosmjölk (blivit mycket av den varan)
så jag får ofta laga dubbel mat för att de ska äta.
 
Just när det gäller hans utmaning har det gått TOPPEN!!
 
tre veckor har han minskat:
6 kg på vågen, 10 cm runt buk, 5 cm runt bröst, 7 cm i midjan.
Otroliga reslutat !!!
 
Dessutom känner han sig mycket piggare, gladare & magen funkar toppen.
Han var lite "orolig" i den innan.
 
Själv har jag ju ätit paleolikt i snart 6 månader (dock ej strikt).
Så mina resultat är inte lika mätbara fast synbara
då jag upplever att musklerna syns mer.
Midjan har minskat iaf 2 cm men på vågen märks ingenting.
(Muskler är väl tyngre än fett .. ;).
 
För nu känner jag mig starkare - orkar tyngre vikter.
Igår hade jag 10 kg hantlar i biceps, (3 set x 6) - har jag inte orkat förut!
Tror faktiskt att det kan ha med kosten att göra ..
Klarar också av att göra chins!! Har ju som mål till sommaren klara 3 på raken.
Nu fixar jag göra flera fast ner i golv mellan varje !!
Men snart  SÅ !!  ;)
 
 
Mycket bra bok ..
 
 
 
och en bra film !!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pia

Underbar läsning! Härligt att maken din mår bättre. Tänk så stor betydelse kosten har. Och du är stark! Chins, så sjuttons svårt..

2013-03-11 @ 08:53:16
URL: http://piappel.blogspot.com
Postat av: Lana

Vad roligt att din man har fått så fina resultat!
Och det är just säkert så att kosten spelade stor roll att du har blivit starkare! :)
Ha en toppen dag!
Kramar!
//Lana

2013-03-11 @ 09:09:28
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Lotta

WOW! Vilka resultat!! Är så impad!

Jag fick göra mycket laser efter olyckan då jag hade mycket inflammationer i blygdbensfogen. (Hajar du vad pinsamt att göra behandligen... Killen som gjorde behandlingen satt och rabblade fotbollspelare..) Det blev bara värre för mig så jag var typ den 1% som inte blir hjälpt. KRAM

Svar: Oj så pinsamt !! =/ Synd att det inte hjälpte när du stod ut så .. Tyvärr blev min behandling inställd idag, så går och tränar istället..
mariasfavoriter.blogg.se

2013-03-11 @ 11:08:52
URL: http://www.fokuseradenergi.se
Postat av: Lisa

Klart att det blir mindre skillnad för dig med dieten eftersom att du inte gjort lika stor förändring:)

Det där med att det gör mer ont av lasern tror jag verkligen är för att "nåt händer". Man vet ju hur ont man har efter att ha varit hos naprapaten. SHIT. Man kan ju kanppt gå! Tror att man måste "bryta upp" en skada för att läkningen ska komma igång ibland. Hoppas det blir bra fort!

Svar: Ja det låter ganska "sunt" och jag hoppas att det är så. Tyvärr blev det inställt idag då han fick sjuka barn.. Fick ny tid på onsdag.
mariasfavoriter.blogg.se

2013-03-11 @ 11:54:35
URL: http://loparlisa.se
Postat av: Marie

Vad kul att ni båda fått så bra resultat även om på olika sätt. Kommer han att gå tillbaka till "vanlig" kost när han är borta eller fortsätter han?
Vad grym du är med chinsen, jag vill oxå....
Kram

Svar: Jag hoppas han fösöker ..;) Är nog inte så lätt för de jobbar många timmar på raken och är ett gäng grabbar så mycket tid till matlagning finns inte .. Men hemma sen är det MIN mat igen ... ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-03-11 @ 13:07:19
URL: http://asitismarie.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0