En weekend i Uppsala med tjejgym & annat mys

 
 
Nu när vi var i Uppsala passade jag på att träna på det gymmet som jag fick "Travelpass" till.
 
Det gällde Womens Wellness. Ett gym bara för tjejer. Det fanns tre anläggningar att välja på och jag tog den mest centrala eftersom vi bodde mitt i stan. Jag hade lite problem med att komma in då det inte var bemannat mer än på vardagar. Men jag blev insläppt av en medlem och fick träna. Kollde först runt lite, det var ett ganska litet gym.
Lite slitet och ganska lite maskiner. Maskinerna var av modell där man man mer använder lätt motstånd i typ en cirkelträning. Några löpband & Crosstrainer fanns med. Och ännu mindre lösa vikter. Det fanns hantlar upp till 10 kg (1 par av varje vikt). En liten skivstång med några plastvikter till. Tror det var maxvikt 20 kg.
 
Jag kunde alltså inte träna mitt "PT-pass" som jag följer nu. För lite vikter att välja på.
 
Flera tankar slog mig. Vill inte "tjejer" träna tung styrketräning eller tror de inte att vi kan !?
På "mitt" gym är det väldigt mycket tjejer som tränar tungt. I alla åldrar och skepnader.
 
Jag deltog i ett kombinerat Spinning/Indoor-pass. Även här en äldre modeller av "cyklar". (Jag förstår nu att jag tränar på ett väldigt modernt gym). Men det gick bra ändå givetvis, ledaren var jätteduktig och peppande.
Det är alltid kul med lite nya intryck och jag tog med mig lite tips.
 
DOCK fick jag till ett bättre styrketräningspass på söndagen då jag besökte hotellets gym  (Clarion hotell Gillet) som var mycket mindre men hade ett större utbud på vikter.
 
Så jag är ändå nöjd med min träningshelg. Dessutom fick jag ju umgås med lillebror och hans fina son flera dagar!  Det lever jag länge på ..   :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Fastermys med finaste killen ..  ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.

Kommentarer
Postat av: anna

Det där var snålt med de högre vikterna. KÄnns så där om jag får vara ärlig. Kul ändå att det gick bra att träna det andra :D
Ni verkar haft en jättefin vistelse. kramar

2014-12-01 @ 16:25:29
URL: http://coachingbyanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0