Kyckling x 3

 
Mycket kyckling har det blivit nu ...
 
Köpte en färdiggrillad kyckling i fredags som vi åt med plocksaker.
(Brieost, fröknäcke, paprikastavar, gurkstavar, körsbärstomater,
champinjoner, avokado, jordgubbar, melon)
 
Förberedde samtidigt pajskalet som jag ställde i kylen under natten
för en kycklingpaj med ädelost som jag skulle ha med mig till tjejerna.
 
I den hade jag :
 
3 kycklingfiléer i tärningar
1 broccolistånd
8 klyftande champinjoner
8 körsbärstomater
 valnötter
3 ägg
3 dl grädde
2 dl  riven ost
100 gr ädelost
salt, peppar
rosépeppar
 
Ugn på 200°
 
Stek kycklingen några minuter, krydda med salt och peppar.
Tilsätt sen ner broccoli i små buketter, klyftade champinjoner  så de får steka med en stund.
Lägg det sen i det förgräddade skalet.
 
Vispa ihop ägg, grädde, riven ost och (riven) ädelsost + lite salt & peppar.
Häll över kyckling och grönsaker.
Strö sist på halverade tomater, valnötter
och ca 1 msk grovmortlad rosépeppar.
 
Grädda i ugnen ca 25-30 minuter.
 
 
 
 
 
 
På kvällen sen grillade vi goda kycklingfileér, de är de jätteduktiga på!!
Kan annars tycka det lätt bli lite torrt med grillad kycklingfilé.
De åt vi med min medhavda zucchinisallad.
 
 
 
 
Blev mycket kyckling på ett par dagar -
men jag gillar verkligen det så det gör ingenting..
 
Kyckling kan man variera så mycket att jag inte tröttnar.
 
Har ni något favorittips med kyckling .. ??

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja verkligen en höjdare måste jag säga! Nu väntar jag bara på att ananas kommer i frysta bitar oxå så är jag nöjd... :D

Den där grön delikatess däremot har jag letat efter länge men inte hittat på "min" Ica-butik... :P

2012-07-01 @ 16:08:50
URL: http://zuzibuz.blogg.se
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Mums vad gott med paj!! Älskar det!!! :D

2012-07-01 @ 17:07:07
URL: http://emeliemaria.blogg.se
Postat av: Anna

Jag tycker topparna är grymt bra. Bland de bästa jag haft faktiskt. Jag har ju lite som skumpa som måste hållas in :/ Så jag är nöjd :P Sköna som tusan, känns inte att toppen sitter där ens :P

Svar: Ska nog köpa en då! Är ju prisvärda med ..=)
mariasfavoriter.blogg.se

2012-07-01 @ 18:30:11
URL: http://overenskommelsen.blogg.se
Postat av: Mårtenssons kök

Paj är verkligen så gott, vi har faktiskt fått till två stycken den senaste veckan:)

Svar: Ja paj är smidig mat. Har ni inte provat LCHF-botten (gjord på mixade fröer/nötter) så kan jag rek den. Den är jättegod tycker jag, godare än vanlig. Härligt tuggmotstånd vilket jag gillar ..=)
mariasfavoriter.blogg.se

2012-07-01 @ 20:15:59
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Lisa

Kyckling ör verkligen en favorit för mig, fast det blir mest filéer! Så lätt att ta fram ur frysen:)

Valnötter i paj låter supergott. Man använder alldeles för öre valnötter i mat, i alla fall jag... Bra tränat i veckan förresten! Massa dubbelpass ju:)

Svar: Visst är gott med nötter i mat, just valnötter ger en god smak tycker jag!=)
mariasfavoriter.blogg.se

2012-07-01 @ 22:12:16
URL: http://loparlisa.se
Postat av: Jenny

Mmmm gott med paj och kyckling. Vad duktig du har varit och tränat. Jag sprang 2 g

2012-07-02 @ 10:07:47
URL: http://www.jennysvardag.wordpress.com
Postat av: Jenny

Men skit inlägget bara for iväg.....
Jag sprang 2 gånger när jag va i Gävle på semester och det va skitjobbigt men skönt. Hoppas jag kan börja här hemma också, ska bara.....
Kram Jenny

Svar: Jättebra jobbat! Springa Ä jobbigt, men det är ju så skönt efter! Dessutom är det "lätt" bara ta på sig skor & dra iväg, värsomhelst, närsomhelst. Just nu springer jag till jobbet - dit ska jag ju ändå! Har iof bara 3 km dit.Lycka till med din löpning, börja lite & sakta så kommer vanan snart!
=)
mariasfavoriter.blogg.se

2012-07-02 @ 10:09:45
URL: http://www.jennysvardag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0