Brysselkålsmos med fiskbiffar

 
 
 
Gjorde fiskbiffarna jag brukar göra häromdagen. En smidig rätt att göra mycket av och går bra att frysa in i portioner. Tycker om när man blandar i olika fisksorter & den frysta fisken funkar ypperligt.
 
Här hittar ni mitt recept på fiskbiffarna jag gör. Kryddningarna kan variera lite. Dill, persilja, citron, dijonsenap, Seafood & Fish-kryddan, ja det går ju att krydda med vad man gillar.  
 
Som tillbehör denna gången gjorde jag mos av brysselkål ! SÅ gott det blev. Jag gillar verkligen brysselkål, tycker om all kål jag smakat iof. Men det är viktigt att man inte överkoker den för då blir den så  besk.
Jag gillar när den är lite al dente, har ett gott tuggmotstånd så jag kokar den max 6-7 minuter.
Annars wokar/steker jag den (halverar den först) oftast med smör & vitlök (gärna med paprika, sockerärter). Eller gräddkokar - jättegott !!
 
Men som sagt nu testade jag göra mos av den och det kommer jag göra fler gånger.
Att det dessutom går snabbt gör ju absolut ingenting.
 
Jag skar av det hårda längst ner på rotfästet och de yttersta bladen. Kokte dem i lättsaltat vatten ca 7 minuter.
Lade dem i matberedaren och körde till mos någon minut. Tillsatte sedan en klick smör, en sked philadelfiaost och smakade av med salt & peppar (krävs en del tycker jag).  Klar att servera !!
 
Som sås denna gången blandade jag turkisk yoghurt, majonäs, lite dijonsenap, curry, salt & peppar.
Höftade bara men tror det blev ca 2 msk vardera av yoghurt, majonäs, 1 tsk dijonsenap, ½ tsk curry & smakada av med salt & peppar. 
 
Gjorde även en salsa av avokado, gul paprika, körsbärstomater & gurka med en skvätt god olivolja & balsamvinäger på.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0