Knäckebröd LCHF

Köpte färdigskivad julskinka på Ica igår
och blev så sugen på det på en knäcke-macka.

Har därför bakat eget LCHF-fröknäcke.
Hittade ett recept hos Therese som jag ändrade lite ..

Väldigt lätt och smidigt! Och blev jättegott!!

Så här gjorde jag:

Knäckebröd

2 dl helt linfrö
1 dl sesamfrö
1 dl solrosfrö
½ dl krossat linfrö
1 msk fiberhusk
2,5 dl vatten
1/2 tsk salt

Blanda allt i en skål och låt stå i ca 15 min tills det blivit klibbigt.
 Bre ut smeten på en plåt med bakplåtspapper.
Använd en sked som du blöter i vatten.
Förskär i rutor så det är lätt att dela sen.
Torka i ugnen på 150 grader i 50-60 min.
Låt svalna och bryt sedan i bitar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0