Pepparkaks cake balls

Hittade ett trevligt recept hos Victoria på lätt godis! De blev jättegoda!

Jag hade LCHF pepparkaksmuffins i frysen som jag använde mig av.
Tog 5 minuter totalt tror jag!


Pepparkaks cake balls
cirka 20 stycken

250 gr mjuk pepparkaka
100 g philadelphia
200 g choklad

Gör så här

Jag tinade muffinsen i en burk i micron, då blev de lätta att smula sönder och blanda med philadelfiaosten till en smidig deg. Jag rullade små bollar och lät dem stelna i frysen ca 15 minuter.
Smälte choklad i micron i en glasskål 1-2 minuter och slängde i hälften i taget av bollarna, rullade runt dem i chokladen och lade dem på bakplåtspapper. Sen stelnade de snabbt och färdiga att njutas!

Man kan också använda sig av 200 gr vanliga pepparkakor.
Eller egentligen säkert vilken kaka som helst mjuk som hård!
Ska testa med kladdkaka ngn gång! Låter väl gott !?
Eller av saffransmuffins!!  :P





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0