Svårt att hitta träningstid (lust) ..??

Mitt bästa tips om du har svårt att få tummen ur för att träna är att schemalägga träningen


Bestäm dagen innan att - imorgon ska jag ex ta en morgonpromenad,
ta gärna fram kläderna så de är lätta att hoppa i - då är huvud & kropp inställda på det.
För mig funkar det!

Och ska man på gymmet så lägg upp träningen innan,

ex  20 min uppvärmning på cross,

3x15 triceps,  ryggresningar, upphopp, lounges och plankan 3x1 minut .  

 

Sen är det ju så bra med gruppträning eller träning med en kompis för man
"sviker" inte i första taget .. 

Lika är det om du ska ut och springa - bestäm innan hur långt! Då orkar man mycket mer.
Funkar på mig oavsett om jag springer 2, 5 eller 10 km.


Och hur långt jag än springer så känns det som om jag inte skulle orka

en meter till  när jag är klar med det jag bestämde.. 



Och man ångrar ju ALDRIG att man tränat ...  hur jobbigt det än var att ta sig dit...

Eller hur!!?


 








Trackback
RSS 2.0