Trillingnöt

Den godaste biten i Alladin tycker jag är trillingnöten.
Jag har nu gjort mina egna, hur lätt som helst!

Så här gjorde jag:

100 gr hasselnötter
150 gr mörk choklad (eller vilken "färg" ni vill)

Rosta hasselnötterna antingen i torr stekpanna.
 Gnugga av skalen.

Smält 100 gr choklad i mikron ca 1 minut.
Blanda ner nötterna i chokladen och rör om noga.
Lägg nötterna 3 och 3 på bakplåtspapper med en matsked.
Låt stå svalt tills nötterna stelnat.

Smält 50 gr choklad och doppa eller ringla chokladen över nötterna.
Lägg på bakplåtspapper och låt stelna i kylskåp.
Förvara i kylskåp i burk med tättslutande lock.


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Det ser smarrigt ut! Det måste jag pröva :) Kram

2011-12-11 @ 15:01:15
Postat av: Anna-Karin

Jag gjorde receptet med en gång! Fast jag hade ljus choklad :)

Det är trillningnöten som mina tjejer brukar slåss om men nu finns det så det räcker. Tack :)

2011-12-11 @ 18:13:59
Postat av: Maria

Vad kul A-K!! Visst är det den godaste biten!? Och så lätt att göra. Funkar med vilken choklad som helst. Varför inte en smaksatt .. typ Sea Salt ..;)

2011-12-11 @ 19:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0