Skinklåda med brysselkål och tomat

Hittade ett recept på Tasteline som jag tänkte testa!
Är man inte galen i brysselkål fungerar det säkert jättebra med broccoli eller blomkål.

Säkert perfekt på lite rester av julskinkan, känns ju också lite "lätt" & nyttig
efter allt (i a f för mig) frosseri.



Skinklåda med brysselkål och tomat

600 gram  brysselkål 
1 st  gul
2 st vitlöksklyftor
1 msk smör
1,5 cocktailtomater
3 dl   rökt skinka s
2,5 dl grädde
1,5 dl 

Gör så här:

Sätt ugnen på 225 grader.

Ansa och koka brysselkålen knappt mjuk i lättsaltat vatten.

Hacka lök och vitlök i smör tills de mjuknat och fått lite färg. Tillsätt skinka, tomater, grädde, brysselkål och krydda med oregano, salt och peppar.

Låt koka upp och häll sedan allt i en ugnsform och strö över riven ost. Gratinera 10 minuter.

Recept: Mia Troberg Elonq





Kommentarer
Postat av: S W E B L O G S - LÄS OM SVERIGES BLOGGKÄNDISAR!!!

Vad gott det låter

2011-12-26 @ 12:13:07
URL: http://sweblogs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej,

Jag har en tälivng på min blogg där jag lottar ut ett roligt spel :) http://socosy.blogg.se/2011/december/vinn-sanning-och-konsekvens-spel.html#comment



Om det inte är något för dig så kan du ju vänta några dagar, för snart kommer jag lotta ut tre valfria skal till alla olika mobiltelefon.



Lägg till mig på bloglovin om du vill, jag lägger till alla som lägger till mig såklart! Kommentera bara vilket nummer du blev av följare som mig :)



KRAM, hoppas du har haft en bra jul! :*

Www.socosy.blogg.se

2011-12-26 @ 15:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0