Fiskgratäng

Här i Smedby kommer nu fiskbilen varje onsdag!!
SÅ förmodligen kommer onsdagar bli fiskdag hos oss - för jag älskar fisk.  =)

Köpte torsk idag igen men hade inte planerat något så det fick bli lite
Gott-O-Blandat-Fisk idag.

Blev ganska bra ändå.

Jag började med att strimla & woka:
1  fänkål
1  purjolök
1  röd paprika
1  grön paprika
½ zuccini
som jag sen lade i botten på en form.

Över det lade jag torsken (ca 800 gr) som jag saltade & pepprade lite.

Blandade i en kastrull:
3 dl grädde
2 dl creme fraiche
1 brk (200gr) Philadelfia med Basilikasmak
1 msk Lantbuljong
1 äggula (för redningen)
1 tsk sambal oelek
smakade av med salt & peppar

Kokte i några minuter & hällde sen över fisken & in i ugnen 200° i ca 30 minuter.

Jag åt broccoli till & övriga familjen potatis.

Glömde ju ta kort givetvis men så här ser min lunchlåda ut imorgon.. ;)



Broccolin tog slut vid middagen så i lådan är den fryst, brukar bli bra när man micrar sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0