Närproducerat ..

Är så glad för vår Saluhall här i Kalmar.
Det är så mysigt att bara gå & titta och känna dofterna.
Den är inte så stor men de har mina favoriter.

Har köpt jättefin lammfärs som jag gjort moussaka (recept finns under middagar)
 & lammfärsbiffar på flera ggr.
Även fina kryddor & underbar choklad. Köpte en smaksatt rapsolja som är toppen.

Likaså här i Smedby har vi en gårdsbutik som har jättefina grejer.
Köper ofta bl a  ägg, nötfärs & olika korvar/salami där.
Känns så mycket färskare & "renare".

Det är roligare att handla i dessa butiker tycker jag och
det känns bra både för miljön & samvetet att man gynnar lokala producenter.



Min moussaka med lammfärs




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0