Oopsies / Räksmörgås

Eftersom jag inte äter vanligt bröd just nu så testade jag baka "oopsies".
Ett LCHF-bröd recept som är mkt lätt och luftigt.

Receptet kommer ursprungligen från USA och finns omnämnt på
många amerikanska Low Carb-siter.

Passar som hamburgerbröd, smörgåstårtor, pizzabotten, semlor 
och jag har idag gjort räksmörgås. 

Gott med min egna majonäs & goda räkor på.

Här är receptet på Oopsies:

Ingredienser
3 ägg
100 gram philadelphiaost
1 krm salt
1 krm bakpulver
ev lite riven ost

Gör så här:

Dela på äggvitor och gulor. Vispa äggvitorna hårt med lite salt.
Man ska kunna vända på bunken utan att vitorna rinner ur.
Vispa gulorna i en annan bunke tillsammans med philadelphiaosten och bakpulver (ev osten).
Sedan vänder du försiktigt ner ostsmeten i vitorna  Rör inte alltså, utan blanda försiktigt.
Detta för att man vill bibehålla luften i smeten.
Klicka sedan ut på smörat bakplåtspapper och grädda i ugnen på 150 grader i 25 minuter!




Så här blev min räksmörgås !! 




Blir lite mörka & tråkiga bilder nu på kvällen ..


Kommentarer
Postat av: Therese

Svar: Intressant, kan absolut vara värt att testa! Känner verkligen igen det där med sportbh, gör väldigt ont att ta av sig.

Är det 3-dubbel av både Omega-3 och Magnesium, var landar vi då? Typ 6g omega-3/dag? Magnesiumtabletten antar jag innehåller ca 100% av RDI?

2011-11-14 @ 11:27:21
URL: http://stayfittn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0