Smygjogga

Har ju egentligen lovat mig själv att inte springa på 6 veckor..
Nu går jag in i min 5:e vecka och just nu känns foten bra.

Är så sugen, har dessutom köpt nya jogginsskor ..
Tror jag ska ta en smygrunda, bara en liten en på 3 km med lite lätt jogging.




Börjar även få träningsvärk i överkroppen efter ett rent "grispass" igår på gymmet.
Jag typ "straffade" mig själv för det var ett tag sen jag tränade ren ök.
Har kört KB, yoga förvisso men det känns ibland inte tillräckligt.
Så väcka kroppen med lite lätt jogg kan ju bara vara bra !?  ;)


Annars har jag tränat denna vecka:

Måndag: Cirkelfys (hade träningsvärk i 5 dagar!!)
Tisdag: Yoga 75 min (startade med 10 min cross)
Onsdag: Sumba (avslutade med 10 min cross)
Torsdag: Kettlebells 40 minuter
Fredag: Funktional Training DVD 45 min
Lördag: Styrka ÖK på gym 1 tim
Söndag: Förmodligen 3 km lätt jogg

Förutom detta har jag utfört min utmaning:
3 x 1 min planka
25 armhävning

I torsdags testade jag även göra Jägarvila
Fy vad tungt det var .. klarade 2 min 11 sek -
det ska jag slå någon gång!

Annichen Kringstad klarade 4 min 50 sek
i Mästarnas mästare !!



(Bild från tidigare omgång)



Har ni något rekord på jägarvila ??



Kommentarer
Postat av: Fighting Spirits

Ta det lugnt nu under joggingturen, bättre att skynda långsamt... =)



Jägarvila har jag ngn tid på men kommer inte ihåg det tyvär... Ngt jag hatar är statisk träning men ett måste ibland... =)

2012-04-22 @ 12:00:36
URL: http://fightingspirits.blogg.se/
Postat av: Marie

Har inte någon tid på Jägarvila men jag och min kille har pratat om att utmana varandra. Spännande och se hur länge man klarar...

2012-04-22 @ 13:20:33
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Maria

Det blev en 3 km lång "njutningsrunda" .. stannade t o m för att plocka lite blommor .. Foten höll hela vägen och jag fick verkligen mersmak !!



= )

2012-04-22 @ 14:15:14
URL: http://mariasfavoriter.blogg.se/
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Grym träningsvecka ju!! Shit vad du hunnit med :D

2012-04-22 @ 15:30:45
URL: http://emeliemaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0