Tabatalöpning, ök-styrka & superset mage

Oj vad skönt det var .. 
lite konstig formulering då det egentligen är SKIT jobbigt!!!
 
Men det var ett tag sen jag körde lite tyngre så det var behövligt.
 
Sprang idag till gymmet (första gången i sommar jag är där).
 
Fick där till tabataintervaller på löpbandet i 20 min d v s:
man springer i 20 sek, vilar i 10 sek.
 
1 tabataintervall pågår i 4 minuter dvs 8 st löpningar/vilor.
Jag gjorde detta 5 ggr med hastighetsökningar.
(Under "vilan" hoppar jag av bandet).
 
Första tabatan i 5-tempo (12 km/tim)
andra i 4,62 tempo (13 km/tim)
tredje i 4,29 tempo (14 km/tim)
fjärde i 4 tempo (15 km/tim)
sista i 3,87-tempo (15,5 km/tim)
 
Sådana intervaller tycker jag är svåra utan löpband.
 
Har hittat tabatamusik på Spotify som gör det lättare att ha koll på tiden.
 
 
Styrkan sen tog jag de mesta i maskinerna.
 
Körde 4 varv med 8-6-6-8 st.
 
Seated Row 36 kg
Shoulder Press 27 kg
Lat Pulldown 33 kg
 
Biceps med hantlar 3 set med 10 kg x 8
och fjärde bytte jag ner mig till 7 kg x 10 rep.
 
 
Magen sen körde jag 4 set x 4 övningar
som jag kallar superset:
 

10 Benlyft

10 Cykelcrunches

10 Crunches med händerna rakt upp

10 Sneda crunches

 

Här kan du se en video - GRYM träning för magen!

Bläddra fram till 4,20 på videon så är det övningarna ovan.

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karro

Vilket grymt pass du fick till.
Härligt!
Kramar

2012-08-11 @ 17:00:33
URL: http://livskraft1.blogspot.com/
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Gslet grymt pass!! :D

2012-08-11 @ 21:11:32
URL: http://emeliemaria.blogg.se
Postat av: felicia

jäklar så snabbt du kutar, bra jobbat! =D måste oxå prova på de där med tabataintervaller på löpband.. låter rätt skoj? :P haha!

Svar: Faktiskt är det ganska kul .. man springer fort på kort tid och hinner "vila" lite kort mellan intervallerna. Ska vara effektivt så jag ska testa det några gånger nu.=)
mariasfavoriter.blogg.se

2012-08-12 @ 11:50:19
URL: http://tkhl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0