Pork nuggets ..

 
 
 
Vi pratade nuggets på jobbet häromdagen.
Och jag hade redan tagit fram en fläskytterfilé från frysen.
Men varför inte göra nuggets av den !!? SÅ det gjorde jag.
 
Var riktigt gott !! Går säkert med vilket kött som helst egentligen.
 
Så här gjorde jag:
 
 
ca 600 gr fläskytterfilé
2 dl mandelmjöl
1 dl sesamfrö
4  hackade vitlöksklyftor
1 näve färsk hackad basilika
1-2 ägg
1 tsk salt
peppar
olivolja/kokosolja
 
Sätt ugnen på 175°.
 
 
Skär köttet i så små/stora bitar du vill ha dem.
 
Vispa upp ägget med vitlök och basilika.
 
Blanda ihop mandelmjöl, sesamfrö, salt & peppar.
Lägg det i en burk eller i en plastpåse.
 
Doppa köttbitarna först i äggblandningen och sen i mjölblandningen.
 
Stek i olja någon minut så de får lite yta, lägg sen över i en ugnsform
och stek sen färdigt i ugnen ca 10 minuter.
 
 
Jag hade ugnsrostad sötpotatis, sallad med geost och
den goda bearnaisesåsen jag köpte på slottets julmarknad till.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Ser sååå smarrigt ut!

2012-12-01 @ 19:17:33
URL: http://Overenskommelsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0