Blomkålsplättar

Gillar ni potatisplättar & kanske vill minska på kolhydrater
 - då är detta perfekt!

Godare än potatisplättar om du frågar mig!!

Perfekt till brunch eller lunch!

Grundreceptet fick jag från Elbe ..

Så här gjorde jag:

Blomkålsplättar
(4 port)

300 gr blomkål (fryst eller färsk ca ½ stort huvud)
1 pkt bacon
4 ägg
2 msk fiberhusk
100 gr riven smakrik ost
100 gr philadelfia (jag hade vitlök)
1 tsk salt
Peppar
ev örtkrydda (jag tog basilika)

Koka blomkålen mjuk.
Stek bacon som du skär i småbitar (enklast när det är stekt).
Vispa under tiden ägg med ostarna, fiberhusken & kryddor.
Mixa blomkålen och blanda
sen ihop allt (även baconbitarna) till smet.

Stek plättar i smör. Jag gjorde 16 små, har inget plättlagg.

Jag stekte även lite champinjoner och åt en sallad till & maken tog lingonsylt.





Kommentarer
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Gott! Jag har gjort liknande med hade baconet bredvid. Smart att blanda i det i smeten.

2012-02-14 @ 18:43:04
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Anna

OMG, det ser ju hur gott ut som helst. MÅSte göras, sparas i favoriterna med en gång :D

2012-02-14 @ 20:19:46
URL: http://overenskommelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0