Crossfit a la Blossom

I senaste numret av tidningen Topp-Hälsa hade Blossom
gjort ett test med 2 deltagare som bestod i att 
börja med 15 min uppvärmning sen i 20 minuter skulle man göra:

15 benböj
10 pushups
12 ryggresningar (liggande på mage)
25 situps
300 meter i roddmaskin

Man ska göra så många varv man hinner på 20 minuter.
 
Jag testade i morse (med bara kaffe magen) ..
fast jag sprang 5 km intervaller innan (som uppvärmning ..)
i hastighet mellan 12-14 km/t. Helt slut redan efter det!!

Så jag kämpade med dessa varv .. rodden var helt otroligt jobbig!!

Klarade 5 hela varv, kände mig svimfärdig efteråt!! 

Upplägget var bra och jag ska testa fler ggr...  men fasen vad rodd är jobbigt!!




 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0