Enkel kyckling-gratäng

Idag var vi sugna på kyckling så det fick bli en god & lättlagad kycklinggratäng.

Ibland när jag lagar mat så får jag beslutsångest vilka kryddor jag ska ha
så jag blandar lite "vilt" ..  mina recept är bara ett "tips" enligt
mina smaker och det är lätt att byta ut till egen smak !!

Så här gjorde jag:

Kycklinggratäng
4 port

1 grillad kyckling  (alt 4 kycklingfiléer)
3 dl grädde
2 dl creme fraiche
1 msk Sambal oelek
2 msk dijonsenap
2  tsk dragon
2 msk frysta örter
2 tsk persillade
2 vitlöksklyftor
svartpeppar
2 dl riven ost

GÖR SÅ HÄR:

Bena ur kycklingen och skär köttet i bitar
(alt skär filéerna i bitar och stek dem i pannan, salta & peppra).

Lägg kycklingen i en ugnsform.

Blanda alla ingredienser till såsen och häll över kycklingen.
Avsluta med riven ost. In i ugnen 200 C ca 20 min.
 
Servera med ex blomkålsris och en god sallad.






Kommentarer
Postat av: Fighting Spirits

Men jösses vad gott det ser ut och låter gott med, måste testa det!!!! Nu blev jag verkligen vrööööööl hungrig!!! =)

2012-02-15 @ 20:35:31
URL: http://fightingspirits.blogg.se/
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Åh, vad gott det ser ut. Jag älskar maträtter som görs i ugnen... då har man lite tid att förbereda tillbehör och dukning. :-)

2012-02-15 @ 21:57:47
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0