Grön wok

Jag gjorde en grön wok av min Pak Choi jag köpte häromdagen.

Mitt mål och önskan är köttfria måndagar.
Jag gillar veg mat så det är egentligen inga problem. 






Inte så tokigt, man kan äta den som den är eller som tillbehör.
Eller varför inte woka med biff eller kyckling.

Detta hade jag i

1 msk sesamfrö
2 msk pumpakärnor
3 vitlöksklyftor
250 gr broccoli
10 champinjoner
250 gr Pak choi
250 gr grön sparris
2 msk vatten
2 msk Shoyu (japansk soja)

Så här gjorde jag:

Rosta sesamfrön & pumpakärnor i torr stekpanna.
Lägg åt sidan i en skål.

Dela sparrisen i mindre bitar och förväll i saltat vatten.
Hacka vitlök fint, dela broccoli i små buketter,
skiva champinjonerna och strimla Pak choien.

Fräs upp vitlöken i olja i het wokpanna (eller stekpanna) någon minut,
häll i resterande grönsaker och låt steka några minuter.

Blanda vatten & soja och häll över grönsakerna.
Strö över fröna och smaka av om det behövs mer salt.
Är säker gott med lite cashewnötter på också!!



Kommentarer
Postat av: Tess

Mm, vad smaskigt! :)

2012-02-20 @ 20:47:52
URL: http://theresiast.blogg.se/
Postat av: Tess

och förresten.. hehe, crunchen är SÅ god :)

2012-02-20 @ 20:48:21
URL: http://theresiast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0