Sömn

Vad gör man när man inte kan sova !?

Jag har blivit så känslig de sista åren.
Kan knappt somna om det är fullmåne även dagarna innan är svårt.
Har ofta svårt att somna om jag tränat hårt på kvällen,
är hungrig, är mätt.
Och ibland vet jag inte anledning ..

Kroppen ligger som i dvala men
huvudet spinner liksom.

Känner stress, tittar på klockan.
Går på toa, dricker vatten, toa igen ..

Tar ibland fram spikmattan som brukar få mig avslappnad.
Eller läser lite. (Inte populärt hos maken, blir väckt av ljuset;).

Ibland somnar jag fram på småtimmarna men ofta tror jag att jag är vaken hela natten.
Tror skriver jag för jag är ju ändå som i dvala så jag kanske sover ändå..??

Jobbigt är det men jobbigare blir det när jag tänker på det ..
så jag har slutat med det nu .. alltså det är bara att "gilla läget"
och på något sätt känner jag mig piggare då!!

Hjärnan är allt bra märklig!



Kom gärna med tips om ni har !!!


Kommentarer
Postat av: Mari

Sv. Det blir självklart en bra vana, och jag har på väldigt länge inte mått så himla bra som denna månaden. Jag är väldigt träningsvan, så träna hårt varje dag har jag inte gjort. Det har blivit någon aktivitet, men inget blod svett och tårar-pass varje gång. Så oklok är jag inte =)

2012-02-02 @ 21:02:10
URL: http://marriie.blogg.se/
Postat av: Ellen - LCHF och mycket annat

Svar: Ja paj är smaskens, maste försöka göra det oftare.

2012-02-02 @ 21:03:09
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Elena

Testa varm mjölk, det fungerar för vissa.

2012-02-02 @ 22:03:43
URL: http://ellisono.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0