Fläskfilégratäng med grönsaksröra & vitlökstäcke

Var hos min morbror i helgen och jag lagade maten.

Jag gjorde en gratäng för 10 personer.
Går ju att halvera om man inte vill göra så mycket.


Fläskfilégratäng med grönsaksröra & vitlökstäcke

1-1,2 kg fläskfile
5 dl grädde
5 dl creme fraiche
3 msk dijonsenap
3 msk torkad persilja
200 gr creme bonjour /vitlök
2 paprikor
1 purjolök
250 gr champinjoner
salt
peppar

Gör så här:

Skiva köttet och stek i stekpanna. Salta & peppra.
Lägg över i ugnssäker form.
Strimla paprika, purjolök och skiva champinjonerna.
Stek grönsakerna några minuter och lägg över köttet.
Blanda grädde, creme fraiche, senap, persilja och vitlöksost
i en burk och smaka av med salt och peppar.
Bred blandningen överst och
grädda i ugn 200° i ca 20 minuter.

Jag serverade broccoli, sallad till mig & de övriga fick även kroketter.


Kommentarer
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Vad gott det ser ut. Låter inte så jättesvårt heller. :-)

2012-01-16 @ 20:33:26
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0