Samlare ..

När man  var barn var det ju "poppis" att samla på saker.
Nu förtiden tror jag inte att det är lika vanligt.
Kanske hockeybilder ..
Har faktiskt ingen aning för våra barn har direkt inte samlat något.

Själv så samlar jag på Buddhafigurer & dalahästar.

Dalahästar för där har jag mitt ursprung,
där är jag född och har en del av mitt hjärta kvar.

Buddha blev det för att jag köpte en under min
första utlandsresa då jag tyckte den var så söt.
(Det var en kinesisk skrattande rund liten Buddah)

Sen blev det till en grej att under varje resa hitta en ny.
 Sen tycker jag faktiskt Buddismen står för många bra saker som passar mig.

Jag är egentligen inte något för "prydnadssaker" alls
men dessa saker kommer gärna in i mitt hem.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0