Att ta hand om sig

Något som jag med åren förstått är att man måste ta hand om sig.
Både sitt inre & yttre .. sin kropp & själ.

Med åldern har jag blivit ödmjuk inför livet.

Jag kan nästa bli ledsen när jag ser hur en del inte tar om sig själva och sina liv.

Det kan vara en konst i detta stressiga prestations-samhälle.

Hinna laga BRA mat som ändå går fort  - (nyttig mat går också fort!)
Hinna träna när man har fullt upp - (30 minuter är bättre än inget).
Hinna "bara vara" som tyvärr är mitt problem, hinna läsa den där boken,
se den där filmen eller bara njuta av tysnaden och bara vara - här & nu.

Funderar allvarligt på att börja meditera. Tror det är jättenyttigt!
(MEN när ska jag hinna ..? ;)
Men det är väl som annan träning - schemaläggning som gäller.
Stänga in sig i ett rum kanske t o m låsa dörren för att inte bli störd.

Börja blogga var ju egentligen inte någon bra ide när man vill får mer tid över ...
men å andra sidan är det något jag känner är kul!


Sen är det aldrig för sent...  (tills det är försent..)





Bild från flickr.com


Kommentarer
Postat av: Christel

Hej Mia! Fina tips du har! =) Åt köttfärslimpa till middag idag! Supergod, blandade i lite lök och bacon i färsen oxå. Men tänkte prova "fröbrödet"hur förvarar jag det lämpligast? Frys?



Kram

2012-01-04 @ 19:47:58
Postat av: Maria

Hej Christel! Vad kul att du läser min blogg, blir lite som en "öppen dagbok" där man luftar sina tips & känslor .. Lät jättegott med lök & bacon i färsen. Bacon & köttfärs passar verkligen ihop.

Fröbrödet brukar jag frysa, är så lätt att ta fram så mycket man vill ha. Gott att tina i micro så det blir ljummet och ost på det !! Mums ..

Hoppas allt är bra med er!!

Kram

2012-01-04 @ 20:28:49
URL: http://mariasfavoriter.blogg.se/
Postat av: Christel

Nu ligger det ljummet bröd på bänken i köket =) Ska bli spännande att prova till frukost imorgon! =) Enkelt och snabbt gick det och kul att man kan variera hur man vill egentligen ju! Bara fint med oss.

God fortsättning!

2012-01-04 @ 21:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0