Upplev Yoga Nidra

Inatt hände det i g e n !!

Kunde inte somna ..
vid kl. 01.00 hämtade jag min telefon för att lyssna på
Yoga Nidra som är väldigt avslappnande.
Kan verkligen rekommendera den CD:n.
(Till slut somnade jag)

Han som läser heter Swami Janakananda och har en väldigt behaglig röst
som bryter på danska, låter lite som Mads Mikkelsen (och det ju inte helt fel ;).

Swami säger om Yoga Nidra:

"Avspänning är ett tillstånd. Det uppnås bäst genom en teknik som utlöser det.
Blodtrycket normaliseras, immunförsvaret stärks,
hjärnan slappnar av och samarbetar bättre.
Alla kroppens organ och sinnen får en vila som sömnen sällan ger.
Därför skärps sinnena och du känner dig i fin form efteråt.


Ju bättre du känner till Yoga Nidra, desto lättare glider du in i det avspända tillståndet.
Efterhand som du lär känna harmonin kan du
framkalla den på ett ögonblick - mitt i dagens aktiviteter."






Kommentarer
Postat av: Fröken Hulda

Hmmm.... kanske det blir en investering framöver

2012-01-03 @ 20:01:34
URL: http://frokenhuldastankar.blogspot.com/
Postat av: Maria

Ja Yoga Nidra är verkligen att rekommendera som avslappning & man får mycket energi dessutom! Jättehärligt när man tar sig tid. Finns 2 versioner en på 20 minuter och en på ca 45 min.

=)

2012-01-03 @ 21:11:35
URL: http://mariasfavoriter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0