Balans ..

Visst är det ett vackert ord!?

Ett ord som betyder och är viktigare än man tror.
I alla alla för mig. Men säkert även för de flesta.

Vet inte om det beror på att jag är född i stjärntecknet Vågen
men för att jag ska må bra måste jag ha just balans.

Är lite kul det här med stjärnecken ..

Så här brukar det stå om vågen:

"Vågens tecken står för balans, och som våg är du glad,
charmerande och vänlig och har en stark känsla för rättvisa.
Du är intelligent och klarsynt och tar gärna strid för orättvisor
och ojämlikhet, varhelst du stöter på detta.

Vågen är även sällskaplig och lätt att ha att göra med.
Du anpassar dig bra till olika situationer och
känns ofta harmonisk och avslappnad.
Du är mycket mån om dina nära och kära.

Den som är född i vågens tecken trivs i
glada och festliga sammanhang.

Den är en social och utåtriktad natur med
god förmåga att knyta kontakter, med alla sorters människor.
 
I relationer och samarbete är vågen diplomatisk
och hänsynsfull, rättvis och välmenande.

Vågen är även mån om att göra ett gott intryck
och tycker inte alls om bråk och stridigheter.

Den föredrar balans och harmoni och kämpar för rättvisan,
både för sig själv och för andra.
De avskyr all osämja och gräl.

Vågen är angelägen om att det ska väga jämnt i vågskålarna;
inget får bli fel eller orättvist för någon.
Vågen kan dock ha svårt för att fatta beslut
och är mycket angelägen om att inte trampa andra på tårna.

Vågen brinner för etiken och dennes känsla för rättvisa är mycket stark,
och hans eller hennes principer kan försvaras med alla vapen.
Vågen tvekar inte ett ögonblick att riskera allt för vad han tycker är rätt,
håller sällan inne med sina åsikter om denne uppfattar ämnet väsentligt,
och verkar aldrig slås ner eller förlora sin kraft.
Trots detta behåller vågen alltid ett lugn och brusar sällan upp."


Jag känner verkligen igen mig!
Någon mer som gör ??

Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Jaa, faktiskt, det fanns mycket sanning i det!

2012-01-24 @ 10:14:21
URL: http://www.maliniform.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0