GenmaichaTe

 
För två år sen hittade jag detta te i en tebutik på Haga i Göteborg.
 
Det var ett sådant där nästan otäckt te som gav i alla fall mig mersmak efter ett par gånger.
 
Finns inte att få tag på i min stad så nu när vi var i Gbg igen köpte jag det igen!!
 
 
 
 
Det är ett japanskt grönt te som är blandat med rostat råris.
Har en väldigt speciell smak, smakar lite bränt ris & är väldigt vanligt i Japan.
 
Kan drickas som det är eller faktiskt till lättare måltider.
 
Brukar finnas på lösvikt också.

Kommentarer
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Lät spännande! Dricker du det bara för smaken eller har den några spännande effekter? :D

Svar: Faktiskt smaken fast jag inte tyckte om det alls i början .. Lite beroendeframkallande.
mariasfavoriter.blogg.se

2012-08-02 @ 16:51:20
URL: http://emeliemaria.blogg.se
Postat av: Lisa

Ska det vara grönt te så ska det vara riktigt bra sådant;) jag gillar drakens! Testat det?

Svar: Har inte testat Drakens te men ska köpa om jag ser det. =)
mariasfavoriter.blogg.se

2012-08-03 @ 20:45:43
URL: http://Loparlisa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0