Koskräck i Dalarna ..

 Har nu kommit hem från en kortresa till Dalarna, Borlänge rättare sagt.
Har där besökt min mormor, morbror & bror.
 
Vi tältade 3 nätter på en camping som ligger ganska nära stan.
Jag gillar faktiskt campinglivet trots att det regnade en del.
Allt blev ju så fuktigt och rått. Men vi var ju bara där när vi skulle sova i stort sett.
 
Vid campingen ligger även ett stort motionsspår som är verkligen fint.
Mycket terräng med många och  l å n g a  backar.
 
Skulle pröva 7,5:an i söndags morse.
Den började ganska lugnt de första 2 km SEN var det 4 grymma branta backar
precis efter varandra så jag var ganska skakis efter dem.
 
Vid 4,5 km så försvann markeringarna!
Jag letade, sprang tillbaka men hittade inga så jag följde en stig som såg bra ut.
 
Hamnade till slut vid en stor badplats och då visste jag
att jag var nära campingen så jag försökte ta mig upp där jag visste
att det tidigare fanns en trappa. Men den var borta!!
 
Jag fortsatte lite till, in i en hage där jag helt plötsligt stod
öga-mot-öga med en stor "Bisonoxe" !!
 
Kände hur adrenalinet rusade, hjärtat började slå och
jag vände mig om och rusade ut .. det gick fort vill jag lova.
 
Sen tappade jag all energi, tog mig uppför en backe till och kom till campingens cykelväg.
 
Rundan slutade med 6,3 km där både hjärta & ben fått jobba.
 
Det visade sig sen att det inte är bisonoxar utan Highland Cattle-kor
som tydligen är väldigt fredliga av sig ..  ;)
 
 
Jag fick även till ett 5,5 km pass (utan kor)  igår innan vi körde hem.
 
Jag tycker det är kul att testa andra spår än de man har hemma.
Gillar även träna när jag är borta, har ex alltid joggingskor med mig.
 
 
De är ganska söta ändå ...
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Oj vilken runda. Förstår om du blev rädd, du kunde ju inte veta att dom var fredliga. : )

2012-07-18 @ 09:48:33
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Karoline

De är ju helt galet stora och även om man vet att de är fredliga glömmer man ju lätta av det när man står öga mot öga med en....
Bra träningspass

2012-07-18 @ 10:44:05
URL: http://livskraft1.blogspot.com/
Postat av: Anna

De där var inte att leka med, hade oxå blivit livrädd kan jag meddela. Gött att få till träning trots att man är borta. Träning är lycka!

2012-07-18 @ 18:27:09
URL: http://overenskommelsen.blogg.se
Postat av: felicia

å gud så läskigt.. jag är inget stort fan av kor :P

å kebabsalladen där nere suktades ju rejält!:)

2012-07-19 @ 00:00:37
URL: http://tkhl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0