Smakrik sås till ex grillat

 
Hittade ett trevlig recept hos Erika som jag testade idag.
 
Det är med basilika och soltorkade tomater.
Den var lätt att göra och väldigt god.
 
Så här gjorde jag:
 
1 dl creme fraiche
½ dl majonäs
1  vitlöksklyfta
 4-5 soltorkade tomater
ca ½ kruka basilika
 
Blanda creme fraiche med majonäs.
Finhacka vitlök, tomater och basilika
och tillsätt i såsen ordentligt.
 
Jag tyckte inte det behövdes någon mer krydda än så!
 
 
 
Såsen var nästan slut när jag kom på att jag missat fota  ...  ;)
 

Kommentarer
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Mums den såsen lät riktigt god! :)

2012-07-04 @ 17:35:37
URL: http://emeliemaria.blogg.se
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Det var en god sås tyckte jag. Jag mixade den, men vad bra att veta att det funkar att finhacka också.

Svar: Ja det blir gott med lite "tuggmotstånd" .=)
mariasfavoriter.blogg.se

2012-07-09 @ 18:49:42
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0