Grönpepparbiffar

 

Köttfärsbiffar är en stor favorit här hemma.
Går ju att variera med olika kryddningar
& såser så det blir sällan tråkigt.

Grönpeppar är en ganska ny upptäckt hos mig
så jag testade att smaksätta biffarna med det.
Blev jättegott tycker jag !!

Grönpepparbiffar

500 gr köttfärs
1 ägg
1 dl grädde
1 msk mortlad grönpeppar
1 tsk salt

Sås:

3 dl grädde
1 msk kalvfond
2 tsk dijonsenap
1-2 msk grönpeppar (mortlad)
1 tsk shoyu (soja)
ev. lite vatten

Vipsa upp ägg med grädde och kryddor.
Arbeta in färsen ordentligt.

Stek biffar tills de är klara
ev några min/sida sen stek färdigt i ugnen.

Blanda alla ingredienser till såsen i en kastrull.
Låt koka några minuter och smaka av med salt/peppar.
Späd ev med vatten om den blir för tjock.

 

Jag hade wokad broccoli, aubergine & en sallad till.

 

Trackback
RSS 2.0