Kycklingpytt med halloumi och vitlöksfraiche

 
 
 
Jag hade färdigstekta kycklingfileér i frysen som jag tog fram.
 
( Jag brukar göra "storstek" i ugnen ibland, bra att ha i frysen.
Då steker jag först fileérna i stekpanna tills de får lite yta,
kryddar med salt, peppar ev ngn örtkrydda.
Steker sen klart i ugnen 200° i ca 15 min
- skär ett snitt för att kolla att det är klart. )
 
Perekt att ha och plocka fram till sallad, pajer mm.
 
Till Kycklingpytten tärnade jag:
  
1 zucchini
1 röd paprika
½ purjolök
10 champinjoner
1 st halloumi
4 färdigstekta kycklingfileér
rosmarin
persillade
salt, peppar
 
Börja steka grönsakerna i smör några minuter
och tillsätt halloumin som får steka med en stund.
Lägg sedan kycklingköttet och låt det bli varmt.
 
Krydda med rosmarin, persillade (eller vad ni gillar).
Smaka av med salt och peppar.
 
Vitlöksfraichen är bara 1 burk creme fraiche med 2 hackade/pressade vitlöksklyftor.
Smaka av med lite salt och peppar. Är även gott med några stänk vitvinsvinäger i.
 
Serverade även med en somrig sallad till.
 
 
 
 
Jordgubbar & melon i salladen är så sommarfräscht & gott.
 

Kommentarer
Postat av: Lana

Jag gör precis likadant med kycklingfiléerna! Är så bra sätt!
Det här receptet ska jag spara och göra under veckan! :) Låter otroligt gott och passar mig som äter mejerifritt! :)
ha en fin kväll!
Kram
//Lana

Svar: Visst är det smidigt när man ändå ska göra kyckling. Blir så saftiga då med..=)
mariasfavoriter.blogg.se

2012-06-27 @ 23:04:10
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com/
Postat av: Karoline

mmmums, älskar att ha jordgubbar i allt just nu!

Svar: Jag med ... älskar denna tiden!=)
mariasfavoriter.blogg.se

2012-06-28 @ 07:40:42
URL: http://livskraft1.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0