Löparskola testad

Sitter och äter en portion av en matlåda från frysen 
med kycklinggratäng jag gjorde för ett tag sen.

För idag har jag inte hunnit laga middag för jag har testat något nytt..
Löparskola på Friskis & Svettis.

Faktiskt riktigt trevligt!

Jag har annars lite svårt att springa "med/bland" folk ..
blir lätt stressad av detta av någon märklig anledning.
Så detta är mycket bra träning för mig.

I alla fall så sprang vi totalt lite mer än 7 km.
Vi joggade ca 1,5 km, hade flera backintervaller,
några km jogging i ca 6.30-tempo
och sen en pyramidintervall.

Det innebar: 
30 sek snabb löpning - lätt jogg 15 sek,
löpning 1 min - jogg 30,
löpning 2 min - jogg 1 min,
löpning 1 min - jogg 30 sek,
löpning 30 sek.

Dvs "aktiv vila" halva löptiden .

Den kändes ..

Sen joggade vi tillbaka ca 2 km.

Ska testa igen, tror detta är väldigt effektivt
och även kul att springa med andra!



Kommentarer
Postat av: Karro

Låter superkul ju.

2012-05-24 @ 21:58:18
URL: http://Livskraft1.blogspot.com
Postat av: Marie

Vad kul det lät!

Jag gillar egentligen inte heller att springa i grupp men det kanske vore bra att utmana sig själv, dessutom skulle jag vilja förbättra mig och det är kanske lättare att pressa sig själv i en grupp.

2012-05-25 @ 08:36:57
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Anna

Åh, vad jag blev avis nu!

2012-05-25 @ 13:27:55
URL: http://overenskommelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0