Mozzarellagratinerad korv & grönsakswok




Kylskåpsrensningen idag resulterade i en grönsakswok med kryddig korv
som jag gratinerade i ugn med mozzarellaost och massor av oregano.
Lite medelhavssmaker som jag gillar så mycket !


Hade köpt en ny korv från Scan med smak av timjan & salvia.





Jag hade i:

300 gr kryddkorv
1 squash
1 röd paprika
8 champinjoner
1 stånd broccoli
4 sparristänger
½ aubergine
4-5 msk ajvar relish
salt
1 mozzarellaost
oregano
svartpeppar


Sätt ugnen på 200°

Skär korv i halvmånar & grönsaker i mindre bitar.
Stek (woka) korv och grönsaker några minuter tills det börjar mjukna.

Lägg i ajvar relish och ev lite salt & peppar.
Lägg i en ugnssäker form och krydda rejält med oregano.

Riv mozzarella överst och krydda med svartpeppar.

Gratinera i ugn ca 10-15 minuter.







 


Kommentarer
Postat av: Fet atlet

Jag åt också korv idag :)

2012-05-16 @ 20:55:22
URL: http://minkampmotvikten.blogg.se/
Postat av: Sofia

Låter gott. Fast jag är inte så förtjust i korv. :P

2012-05-16 @ 21:54:33
URL: http://borninmay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0