Naturliga chokladbräck



Hittade ett recept på choklad hos Annie jag var tvungen att testa.
Helt naturlig och osötad choklad (förutom lite sukrin).

Jag tyckte det blev gott, påminner lite om ischoklad i smak
men mycket godare om du frågar mig.

Nötterna kan man variera efter tycke och smak,
jag rostade lite kokos och hällde i också.
Jag strör även över lite salt för det tycker jag är gott på choklad!


Så här gjorde jag:


Hälsosamma Chokladbräck  

1 dl kokosolja (smakfri om du inte tycker om kokossmaken)
1/2 dl kakao
 1/4 dl sukrin melis 
1/4 dl kakaonibs
½ dl rostad kokos 
1/2 dl hackade macadami & cashewnötter
Havssalt att strö över

 Smält kokosoljan i vattenbad , blanda i kakao och sukrin
och vispa runt ordentligt så sukrinen nästan smälter.

Blanda sedan i resterande ingredienser förutom nötter & salt.

Häll i en liten form med bakplåtspapper, strö på nötter och salt.

Sätt in i frysen eller i kylen över natten.

Dela i så stora bitar du vill ha.



 




Kommentarer
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Mmm macademianötter som är så gott!! :D

2012-05-19 @ 22:28:50
URL: http://emeliemaria.blogg.se/
Postat av: Anna

Smart, ska testas :)

2012-05-20 @ 22:23:21
URL: http://overenskommelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0