Musår ...

 
 
 
Är på jobbet och plötsligt hojtar en arbetskamrat till:
- "Såg du?? En mus sprang in till dig !!! "
 
 
=/
 
 
Är inte direkt rädd för möss men jag gillar dem inte heller.
 
I kontorsrummet där jag jobbar finns kartonger, bokhylla & ett stor kassaskåp.
Perfekta gömställen för en "söt"  liten mus.
 
Och mycket riktigt..  vi  (eller rättare sagt grabbarna - jag gick därifrån lite skakis)
 hittade den knappt, den gömde sig snabbt bakom kassaskåpet.
 
Efter en  l å n g  stund  (kändes det som) sprang den ut och
gömde sig under ett litet kylskåp i rummet bredvid.
 
En fälla hämtades och suget efter ost blev för stort för musen ...
Nu finns den inte mer kan jag säga.
 
 
Annars har vi haft sådan tur (peppar, peppar) för hemma
i alla fall inne huset har vi aldrig haft en mus.
Och det borde man väl ha märkt ???
Däremot i garage/förrådet kommer de in ibland.
 
 
Det sägs att 2012 kommer bli ett stort mus-år !!
 
  
Vad tycker ni om möss ??
Vore det inte för svansen skulle de vara lite söta.. eller!??
 
Mannen brukar ladda fällorna med Dumle och det dröjer inte länge innan man tar dem.
Har även hört att de är väldigt förtjusta i jordnötssmör !! Vilka gourmander!!  ;)
 
 
 
 
Usch kolla klorna !!!  *ryser*
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Snorkkis

Om det blir ett bra musår är jag nöjd att bo högt högt upp! Mandelsmöret ser väldigt smarrigt ut btw!

Svar: Du vet väl att möss är bra klättare .. ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2012-10-24 @ 20:23:36
URL: http://www.snorkkis.se
Postat av: Frida

Hej :) kolla gärna in min blogg för att få inspiration om träning och kost! fridalundgrens.blogg.se

2012-10-24 @ 20:34:42
URL: http://fridalundgrens.blogg.se
Postat av: Anna

Jag avskyr möss, ryser. Fast vi har haft världens sötaste råtta för många år sedan :))

2012-10-24 @ 21:44:04
URL: http://Overenskommelsen.blogg.se
Postat av: Snorkkis

Oh no! Bäst att jag äter upp osten så att de inte har någon orsak att dyka upp. O så ber jag maken äta upp alla godisar.

2012-10-25 @ 18:20:17
URL: http://www.snorkkis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0