MorgonMagUtmaning & en ButtKiller

Eftersom min axel får vila och jag är försiktig med benen vad finns då kvar !??  ;)
 
Mage & rumpa -  så det blev det idag.
 
Ida som jag skrev om igår har just en magutmaning denna veckan.
Någon mer som vill hänga på ..!?
 
Låt oss säga eftersom jag missade gårdagen, till nästa måndag ..
 
Jag kör iaf!!  Fyra övningar som görs i tre varv.
Jag gjorde magen först och sen direkt på rumpan (se längre ner).
Vila 30 sek mellan varven.
 
Magen:
 
15 st crunches med benen i 90 grader, tryck ner ländryggen

15 st fälla ner benen och lyft rumpan

15 st sidocrunches

15 st korta snabba pumpande sidocrunches.

(Försök ha axlarna så parallellt med golvet som det går och försök nudda tårna med handen)

  
 Här ser ni Ida visa ..
 
 
 
Tar även hennes rumpfilm "The Buttkiller" här.
 
Rumpan:
 
15 st  "Lyft in lyft ut"

15 st " Lyft ut och stanna där för att lyfta upp och ner"

15 st "Stanna där ute och pumpa snabbt upp och ner "

  


Kommentarer
Postat av: Karro

Vilken fantastiskt inställning du har, träna det som går!
Vi åker med Ving ( tror även apollo har det hotellet men det skiljer sig ganska mycket i pris. och jag kan varmt rekomendera det, frukosten är UNDERBAR!!!)
Kram

Svar: Ska kolla !!! =P
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-16 @ 10:28:15
URL: http://livskraft1.blogspot.se
Postat av: Alexandra

Bra med övningar för magen, tycker det är svårt att variera just de övningarna. Fantasin tryter lite emellanåt...

Svar: Visst blir det tråkigt att köra samma .. finns ju egentligen så många variationer, både lätta och svåra. Bra med ny inspo, finns mycket på nätet att hitta!
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-16 @ 15:48:30
URL: http://hejklassiker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0