Protein mugg-kaka

 
 
Jag är egentligen inte något stort fan av proteinpulver.
Tycker inte de är särskilt goda och svårt att hitta med bra ingredienser som inte kostar skjortan.
 
Men hade här hemma en påse med vaniljvassleprotein som dottern köpt och knappt inte använt
så jag testade nu att göra en "muggkaka" som jag sett många bloggare gör - på lite olika sätt.
 
Så igår efter att ha tränat mitt tredje träningspass gjorde jag en sådan.
 
Kan säga att det är ganska gott men lite torrt och inte som en riktig kladdig söt efterrätt,
och det kan kanske bero på mitt proteinpulver med. Men det är ju trots
allt "bara" en proteinmåltid efter träning och mäktar väldigt tyckte jag.
 
Jag tog min inspiration från Lotta (Fokuserad energi)  men bytte ut några saker.
 
 
Så här gjorde jag:
 
1 portion (skopa) vaniljprotein (Whey-80)
½ tsk bakpulver
1½ msk kakao
1 tsk maca
1 msk hasselnötsmjöl (el mandel)
lite havssalt
2 msk kaffe
vatten så mycket som behövs
 
Blanda protein, bakpulver, kakao, maca, hasselnötsmjöl och salt i en liten bunke.
Blanda ner kaffe och så mycket vatten att det blir som en ganska
 lös chokladpudding, nästan lite rinnig tycker jag mer om.
 
Ta en HÖG mugg och smörj med kokosolja och strö ner kokos där i.
(Gott är även att lägga i en hackad ruta mörkchoklad.)
 
Häll ner smeten i muggen och micra ca 45-75 sek, lite i taget ex börja med 45 sek och känn efter
(är lite olika på olika microvågsugnar) , jag hade min i 50 sek så den är lite rinnig i mitten.
 
Värmde lite frusna hallon till och kokoschips !!
 
Festmellis efter träning ...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Det är så smidigt att göra ett litet bakverk i micron! Verkar praktiskt med proteinpulver!

Svar: Ja det gick snabbt att göra, bra efter träning och dessutom lite smarrigt!!
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-09 @ 15:21:36
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: Fokuserad Energi - Lotta

Mina har aldrig varit för torra men några gånger för kladdiga:) Jag njuter av dem när sötsuget är för stort:) KRAM

2013-04-10 @ 19:58:21
URL: http://www.fokuseradenergi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0