Vårens mål ..

 
Då var det dags att formulera mina mål.
 
VAD vill jag med denna perioden, april-juni (eller eg för alltid).
 
  
Mål:
Helst kunna springa men det beror ju inte så mycket på mig & min inställning så jag tar en dag i taget här.
 
Jag vill minska "fluffet", det som är över musklerna, hänger över byxorna ..
 
Vill bli ännu starkare & piggare !!
 
Två saker jag skulle vilja klara är riktiga chins - räcker med ett par.
Klarar nu 2-3 med handflatan mot mig.
 
Dessutom stå på händer - är nöjd om jag klarar mot en vägg men även här tar något emot.
Är jätteskraj, känns som om armarna ska gå av när jag försöker.
 
 
HUR ska jag uppnå detta:
  
 
Träning:
Har ju inte kört så mycket cardio i vinter så öka lite här.
1-2 cardiopass (cross, rodd, löpning, cykel - gärna intervaller).
2-3 tunga styrkepass uppdelade överkropp / underkropp.
Dessa tar jag kanske innan ev gruppträning och tar då ca 30 min till styrkan.
3-4 pass egen fullkroppsträning (ofta morgon) tuff träning på kort tid runt 30 min
ex kettlebells, cirkelträning, crossfitwodar eller typ bodyrock.
 
Den gruppträning jag utför (när kroppen mår bra/tid finns) är:
Månd- Cirkelträning,  tisd- Box/kick, torsd- Step och Yoga & sönd- Yoga.
 
innan Cirkelträningen kör jag benstyrka,
innan Box tar jag överkropp och ev ben innan Step.
 
Gällande chins och handstående försöka iaf 1 ggn/v öva lite extra på detta.
 
Yogan skulle jag vilja utöva 2 ggr men tiden brister lite .. men det är mitt mål/önskan.
 
Föra träningsdagbok och planera träningen innan ett pass.
 
Minst 1 hel vilodag
 
 
Kost:
Maten jag äter idag är ganska bra, en blandning av Paleo & Raw.
Blir med tanke på Raw-kosten ganska energirik pga alla nötter som används.
Så kanske minska på övrig nötkonsumtion. Blir lätt några nävar extra då och då.
Vill helst inte förbjuda något men kanske detta "lite extra" ska minskas till ett par dagar/v.
Lika med sk "sötsaker" som raw-foodbollar, raw/paleobakverk.
 
Frukost har den sista månaden varit en stor smoothie, och det trivs jag med.
Sen lunch, middag och 2 mellanmål brukar det bli..
 
Försöka att mitt i veckan äta iaf 95% bra så finns utrymme för lite extra i helgen.
 
 
Övrigt:
Sömnen ska jag försöka prioritera lite mer, sova minst 7 timmar/natt.
 Vara ute i friska luften så fort det finns tillfälle, cykla till jobbet mer.
  
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma Staaf

Härliga mål du satt upp! Jag har precis också skrivit lite om mina mål och så :-)

Du får lycka till med dem i alla fall! :-)

Svar: Lycka till själv!! DU hade bra mål med, önskar jag kunde få med snabbare tid på löpning men jag får vara glad om jag kan jogga lite lätt .. :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-08 @ 12:57:29
URL: http://emmastaaf.blogg.se/
Postat av: Marie

Ibland är det bra att formulera mål och inte bara träna. : )
Jag vill också klara chins men nu får jag vänta lite tills jag börjar öva så att jag inte blir skadad igen.
Däremot ska jag köra en rumputmaning med start idag. Får se hur det går, jag brukar inte vara så bra på utmaningar alla gånger...
Lycka till!
Kram

Svar: Rumputmaning är väl en utmaning nog!! Men visst får man vara lite försiktig, har ju också en axelskada som känns av ibland. Gäller att känna efter ordentligt ..=)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-08 @ 14:01:49
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Vilka härliga mål! kan vara riktigt skönt att ha något att sträva emot.

Svar: Ibland är det bra att få ner det på pränt !! Sporrar lite extra.. =)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-08 @ 14:25:47
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: Pia

Roligt att läsa om dina mål. Jag har lite samma mål. Att låta bli det där lilla extra i kosten och börja träna mera cardio. Och se vad som sen händer :)

Svar: Ja ibland behövs inte så mycket för nya resultat. Är så impad av din resultat detta året. Grymt bra jobbat!! Blir lite pepp när det går bra för andra! =)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-08 @ 15:14:27
URL: http://piappel.blogspot.com
Postat av: Fokuserad Energi - Lotta

Vad härligt att läsa dina mål:) Jag har ganska lika mål som dig. Jag övade balansboll i helgen, och stod på knä på den.. Det är så pinsamt roligt.. När jag provade själv att stå på bollen så gick det lite si och så, när jag programmerade kameran att fota mig så stod jag hur fint som helst:) hahahah. Kram

Svar: Åhh det som är så svårt! Klarade jag inte när jag provade sist .. får vi se bild på bloggen !?? :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-08 @ 17:41:17
URL: http://www.fokuseradenergi.se
Postat av: Karro

Vilka bra mål, stort lycka till med dem.
Kram

Svar: Tack! Kul att ha lite nerpräntat att jobba mot .. Inte så stor förändring på hur jag tränat det sista halvåret egentligen.:)
mariasfavoriter.blogg.se

Postat av: ealina

Vad kul att läsa om dina mål och dina planer för att nå dem! Allting blir mer motiverande när man verkligen skrivit ner det! :D

2013-04-09 @ 13:17:05
URL: http://ealina.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0