Vilken fredag..

 
 
Att så "lite" gör så mycket !!
 
 
Vilodag från träning - skönt. =)
 
Mannen kom hem tidig från Norge, inte setts på 12 dagar!!! =)
 
Skjutsade mig till jobbet (det ösregnade). =/
 
På jobbet var det stressigt som attan. =(
 
Mannen hämtade - vi handlade tillsammans. Färska räkor, makrill, goda grönsaker & melon. =)
 
Döttrarna var på sminkkurs på Make-Up Store, present från oss. =)
 
Kom hem jättesnygga och glada, fått smink för kostnaden och var nöjda. =)
 
Åt en härlig plockbuffé av ovan köpta saker tillsammans med ljuvlig citronaioli jag gjorde. =)
 
Ett glas rött intogs. =)
 
Trevligt familjesamtal. =)
 
Kollade min Insta  - fått meddelande av fina Anna !! =)
 
Yippi, jag vann hennes tävling av fint sportarmband!!
 
Härligt - precis vad jag behövde !!!!
 
Sen blev det TV med familjen tills sängen lockade ...  =)
 
 
Blev en fin dag ! =))))
 
 
 
Gjorde en härlig citronaioli jättegod till räkorna:
 
1 ägg
1 msk vitvinsvinäger
1 msk dijonsenap
2-3 dl olja
(jag har extra mild olivolja- ta annars mild rapsolja)
lite havssalt, vitpeppar
2 pressade vitlöksklyftor
rivet skal från 1 citron
 
 
Mixa allt (OBS! rumstempererade ingredienser) i en mixerbägare.)
Tar ca 20 sekunder !! Smaka av med ev mer salt/peppar/vinäger.
 
 
 
* * *
 
Nu hoppas jag på en lika fin lördag!!
Ute skiner solen i dag, till skillnad från gårdagens heldagsregn ..
 
Ha en härlig dag därute !!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rund är också en form!

Vad mycket gott småplock! Oliver är EXTRA smaskigt!! :-)

2013-04-13 @ 09:56:40
URL: http://rundarocksaenform.wordpress.com
Postat av: Lana

Vilken härlig dag du har haft! Kul att vinna! Mysigt att träffa maken man inte sett på så många dagar! :)
Aioli låter supersmaskens! :)
Ha en fin helg!
Kram
//Lana

2013-04-13 @ 10:10:47
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Trillingnöten

Ibland bara flyter det på och livet är så skönt!! Grattis till vinsten :)

Svar: Tack !! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-13 @ 14:26:12
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0