Schhhh ...

Just nu är vi på väg till Tylösand Hotell & Spa!
 
Min man är med med vet inte vart vi ska.
Detta är hans födelsedagspresent då han fyllde 45 i somras.
Lite sent men "bättre sent än aldrig"  ;).
 
Om ni inte varit där förut kan jag varmt rekommendera det stället.
 
För det första så ligger det underbart utanför Halmstad, precis vid vattnet.
Vi har varit där vinter, vår & höst. Alla årstiderna är mysiga på sitt sätt.
Skulle någon gång vilja åka sommartid fast då lockar kanske inte just spa.
Man kan ta härliga promenader eller löpturer längs med stranden.
 
Maten har varje gång vi varit där varit underbar !
Jag kan inte förstå hur de lyckas att få det smaka så bra med tanke på
att det är väldigt många som får samma mat eftersom det ingår i priset.
Kvällstid är det nästan alltid tre-rätters, ofta med ett tema.
Både frukost och lunch har de härliga buffér.
 
Hotellet är kanske inte så märkvärdigt i sig, nya delen lite finare.
Men de har så fina tavlor och konstverk så man gå en konstrunda väl värd att se.
 
Träningen likaså är toppen tycker jag. Instruktörerna är härliga och peppande.
Det är på Tylösand jag upptäckte yogan. Afro provade jag första gången där med.
 
 
Oj..  man kan nästan tro jag är sponsrad som jag låter! ;)
Men det är faktiskt väl värt sitt pris att åka dit.
 
 
Man kan ju även köpa behandlingar, vilket vi gjorde de första gångerna vi var där.
Förstklassiga även de. Men de sista gångerna har vi valt att bara "spaa" & träna.
Dels blir man oftast ganska trött efter en behandling, jag brukar få huvudvärk,
Och de har lite överpris på dem med tycker jag så massage och dyl gör jag hellre hemma.
 
 
Det är sjunde gången som jag åker. Vi har varit där som tjejgäng, par och familj.
Denna gång är vi 4 par och det blir en stor överraskning för maken.
 
 
Här lite foton från oktober 2011 när vi var där hela familjen:
 
 
Jag apar mig före ett träningspass
 
 
Ett varmt bad med underbar utsikt
 
 
Två tonåringar & jag 
 
 
En suddig make & jag anno 2011
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lana

Oh, vad härligt! Trevlig vistelse önskar jag er! :)
Ha en toppen helg! :
Kramar!
//Lana

2013-02-02 @ 10:42:36
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Åh vad mysigt!! Hoppas ni får det underbart! :D

2013-02-02 @ 10:56:11
URL: http://emeliemarias.wordpress.com
Postat av: Anna

åh, tack snälla! Vad goe du är!
Jag har inte varit där på spa, men festat :P
Skulle vilja åka dit någon gång, har inte så långt så borde åka dit omgående :P
Ha så mysigt! kramar

2013-02-02 @ 20:50:03
URL: http://overenskommelsen.blogg.se
Postat av: Marie

Å vad härligt! Det är alltid mysigt att åka iväg på spa!

2013-02-04 @ 08:15:28
URL: http://asitismarie.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0