Träningsslit

Läste att Charlotte Kalla tränade 830 timmar förra året!!
Och det räcker inte enligt henne ...
 
"Norskorna"  tränade upp mot 950 timmar så Charlotte skulle öka i år..
 
Hur kan man få in mer än 900 timmar träning på ett år!???
Tränar man VARJE dag är det mer än 2,5 tim/dag.
 
Vad lever man för liv då ??   Är det värt det verkligen !?
 
Sen sitter vi framför tv:n och "surar" för att de inte presterar bättre !!! ;)
 
Om man visste vad som låg bakom, vilket jag inte tror man alltid tänker på i alla fall just då
så skulle man nog inte tänka så. Eller så är det i stundens hetta just ..
 
Igår blev det ju iaf en härlig silvermedalj för Ida Ingemarsdotter !!!  Härligt !!
 
 
Jag tycker jag tränar ganska mycket, kan bli upp till 7-9 tim/vecka , inkluderat yogan.
 
En tjej som är grym på träning är Lina som tränar inför Ironman 2013 i Kalmar.
Hon känns så härligt sund i sin träning - en mysig tjej !! Ska bli så kul att se henne i år igen ..
 
 
 
Är det värt allt slit ???
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta -Fokuserad Energi

Kom ihåg att det är deras JOBB:) Jag tycker att vi är grymma som tränar som vi gör och jobbar och tar hand om familj och ... :) KRAM!

Svar: Visst är det så! Men det är mycket de offrar känner jag, men hoppas de tycker det är värt det. Det är ju många som satsar så mycket tid men inte riktigt lyckas. "Kalla" och andra av våra superstjärnor blir ju som ett varumärke som är en stor fördel sen .. OCH visst är vi grymma som tränar regelbundet, är väl därför vi orkar med det andra!? ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-22 @ 07:40:17
URL: http://www.fokuseradenergi.se
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Mycket träning varje dag och säkerligen mycket skador och i vissa fall osunda vanor för de stackars elitidrottarna, tänk att leva under sådan press?! Nä usch, man får verkligen hoppas att de tycker det är kul och värt det :) Riktigt bra citat på bilden tycker jag :)

2013-02-23 @ 13:26:22
URL: http://emeliemaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0