Träningsupplägget just nu ..

De sista veckorna har jag ungefär tränat som följer:
 
 
Måndagar: Cirkelfyspass 60 min + extra ben/rumpa 20-30 min
 
Tisdagar: Box/´Kick 60 min + extra axlar/rygg 20-30 min
 
Onsdagar: Vila
 
Torsdagar: Step/styrka 60 min + 20-30 min extra ben/rumpa +
Yoga 90 min
 
Fredagar:  Blandad morgonträning hemma ex KB/Zwow ca 30-45 min
 
Lördagar: Lite blandträning med fokus Överkropp 45-60 min.
 
Söndagar: Vila eller lätt cardio + Yoga 60 min
 
 
 
Jag gillar just nu  gruppträningen ovan.
Tycker att den är jätterolig, sen blir det även lite socialt att träna med andra.
Men vill samtidigt verkligen "ta ut" mig så lägger därför till extra styrka.
 
 
Är också väldigt sugen på att börja springa igen. Men så kom snön/halkan igen.
Brukar iof inte bry mig om det utan gillar även "den" löpningen.
 
Och efter att ha gått till jobbet fick jag ont i benhinnorna som satt i många dagar :( ..
Känns som att gå gör det värre än att springa, iof är det snabb PW.
 
Så jag tar det lite sakta men säkert.
Sprungit lite på banden på gymmet men utelöpning är ju oslagbart.
Särskilt uppiggande är ju kylig vinterlöpning.
 
 
En typisk tidig fredagsträning .. kul, svettig, effektiv !
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Ser ut som kul och varierande träning! Tråkigt att du fortfarande känner av benhinnorna.

Sv: det var inte receptet som du länkade till, fast det verkade oxå gott! : ) Jag kom på att det nog inte var från dig, kan ha varit monstermalla. Jag brukar kopiera recept till ett word dokument som jag sedan skriver ut. Får nog börja skriva till vart jag tagit det från ifall jag ska publicera det på bloggen. ; )

Svar: Ja det är drygt med benhinnorna. Känns som om jag får leva med det. Konstigt dock att det kommer när man är 43 år och aldrig ens känt av dem .. Man får väl bara "gilla läget" .. kunde ju varit värre . :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-12 @ 12:49:36
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Helen

Vad duktig du har vari och jobbat riktigt hårt.
Jag gillar också att springa även om det är kallt och snö . Men mina höfter gillar inte att jag gör det ( spänner mig nog för mycket ) . Men i dag tror jag att jag ska ta mig ut ändå för jag behöver verkligen ett löparpass både för kropp och själ . Och säkert för att smälta ner semlan :)

ha en fin dag

Svar: Ja vinterlöpning är skönt! Blev en god semla här med idag!! :P
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-12 @ 14:21:46
URL: http://stenstromsbloggeria.blogspot.se/
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Imponerande schema!! Du är så himla grym :D

Svar: Tack Emelie !! Blir glad av de orden !! =)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-12 @ 18:04:37
URL: http://emeliemarias.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0