Från pepp till depp till pepp !??

 
 
Usch känner mig riktigt deppig nu med tanke på min hosta/förkylning.
Varit hängig i snart två veckor och inte kunnat träna någonting.
 
Känns faktiskt som om jag inte tränat rejält på flera månader och
tanken slog mig idag att det är kanske därför jag blev dålig nu.
Jag är nästan aldrig sjuk, är över fem år sen jag var sjuk från jobbet.
 
Nu har jag slarvat en hel del med kosten i två månader.
Jag ätit för mycket sötsaker, druckit lite för mycket vin
och dessutom inte tränat som jag brukar göra.
 
Kostorsakerna är många, dels var vi på semester och
det har varit många kalas/fester innan jul, sen blev det jul, nyår och kalas igen!
 
Träningsorsaken är ju i första hand mina benhinnor och nu då förkylning.
Och jag som är året-runt-löpare har ju inte sprungit på flera månader
jag har inte ens velat promenera just för att vila benen.
Som i sin tur gör att jag inte fått så mycket frisk luft som jag brukar!?
Det om något kan väl orsaka sjukdom !??
 
Och denna hemska hosta börjar tära på mig, (och min familj ).
Dagarna går ganska bra men runt 18-tiden kommer den som ett brev på posten.
Jag har både stark hostmedicin & hosttabletter som funkar för stunden
MEN jag får ofta så väldigt ont i magen av medicinen !!
Som att välja mellan pest eller kolera !??
 
 
 
Nu har gymmet dessutom öppnat med nya pass.
Vi har fått ett Box/kick-pass som jag tror jag kommer gilla.
 
Är också lite extra pepp för minsta dottern har börjat träna så jag har visat henne en del övningar.
Visade ett litet cirkelpass åt henne i lördags - ÅHH så kul det var.
Älskar den träningsformen, några stationer man kan ge järnet på!!!
 
Funderar lite på om jag själv ska ha ett grupp-pass där.
Har blivit tillfrågad några gånger om jag skulle vilja...
Typ sådär varannan lördag vore väl något  ??
(Gillar ju inte binda upp mig för mycket).
Men kul skulle det nog vara!!
 
Fast snart är det vår igen och grannarna längtar till vår trädgårdscirkel!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Wiiie vad kul med eget pass! :D Hoppas peppen sart kommer tillbaka rejält! :D

2013-01-14 @ 19:51:47
URL: http://emeliemarias.wordpress.com
Postat av: Rund är också en form!

Vad segt när man tappar motivationen. Hoppas den hittar tillbaka snart!

Har du testat att byta/prova ut nya skor? Eller är det "bara" överansträngning?

Svar: Usch ja det här med skor! Letar febrilt men vad/vilka är bäst ???.. min önskan är att kunna ha de lite plattare, helst barfotaskor men vet inte om mina fötter/ben vill. Har ju använt dämpade Asics i många år vid löpning som funkat mkt bra så det är kanske lika bra på att köra säkert. Överansträning tror jag mer att benhinneproblemet beror på ... Enligt läkare har jag "mjukdels"-problem som jag förmodligen få leva med. "Gilla läget" alltså ! ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-01-14 @ 21:06:01
URL: http://rundarocksaenform.wordpress.com
Postat av: Mårtenssons Kök

Hoppas du hittar lite energi och inspiration snart igen! Kul om du kunde få hålla i nåt pass själv, men som di skriver så är det lite si och så med det där att binda upp sej, speciellt på lördagar...

2013-01-14 @ 22:45:50
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Marie

Vad tråkigt! Hoppas att du blir frisk snart och kan komma igång med träningen! Jag gick ju och var sjuk till och från hela hösten, det är jättejobbigt när man är en träningsmänniska.
Kul att leda ett pass.
Kramar

2013-01-15 @ 08:53:04
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Karro

Men vad roligt, klart du ska testa att hålla i ett pass. Finns inget roligare, jag lovar!
Kram

2013-01-15 @ 13:56:44
URL: http://livskraft1.blogspot.se
Postat av: Anna

Förstår dig, de kan inte vara lätt. Du är van att träna, äta bra mat osv. Jag hoppas de ordnar upp sig. Jg tycker du ska ha hand om något pass, de skulle bli toppen tror jag! Sänder massvis med kramar

2013-01-15 @ 22:50:08
URL: http://Overenskommelsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0