SÅ trött ..

 
 
Ännu en sömnlös natt...
 
Usch så jobbigt, känns som om jag inte sovit en hel natt (och med hel natt menar jag 6 timmar) sen i oktober.
Försökt med Valerina, varmt honungsvatten, spikmatta & avslappning men inget har hjälpt än!
 
Jag minns att jag brukar ha en sömnlös period såhär vid juletid, har det med stress att göra eller månen??
Fast i år har jag verligen inte känt mig så jäktad över julen alls..
 
Men börjar nu bli lite stressande ..
 
Har ni några knep när ni inte kan sova ???
 
Nu har jag dessutom ont i halsen, som en stor rivande klump som trycker på när jag ligger ner..
 
 
Usch blev lite klagomur så här på fredagmorgonen!!  ;)
 
SKÖNT med fredag iaf!!
 
Ha en skön dag ..

Kommentarer
Postat av: Pia

Tråkigt :-( Jag vet hur du känner dig. Har sovit dåligt några nätter och varit sjuk. Har tyvärr inga bra tips...Annat än att vila på dagen om du har möjlighet. Gurgla halsen med starkt kamomillte. Krya på dig!

Svar: Ja man får vila när man kan .. Har nu bäljat i mig två stora muggar med te av timjan & houng, lindrar faktiskt hostan en del!
mariasfavoriter.blogg.se

2013-01-04 @ 08:35:58
URL: http://piappel.blogspot.com
Postat av: Marie

Usch, jag vet exakt hur det känns, det är hemskt! Jag har sover också dåligt i perioder. Kommer inte ihåg när jag senast hade en hel natt när jag sov oavbrutet. Jag använder spikmattan men ibland funkar det inte heller. Jag har fått atarax av min läkare (gamla allergitabletter) att ta för att bryta av om jag sovit dåligt länge. De är inte beroendeframkallande, dessutom tar jag dem så sällan. Inte optimalt men ibland måste man bara få en hel natt med god sömn. Oftast sover jag bättre på helgen så för mig har det nog blivit en stress att jag är rädd för att inte somna när jag vet att jag ska upp tidigt, på helgen vet jag ju att det inte är hela världen om jag inte somnar eftersom jag inte har något att gå upp till.
Krya på dig och kram!

2013-01-04 @ 08:59:59
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Marie

Kom på en till sak, i senaste Topphälsa var det en artikel om sömnlöshet. Det var en läkare från Danmark som hade lite tips. Bla. att äta en banan och dricka ett glas mjölk. Plus att "bara" sova i sängen. Om man inte somnat inom 15 minuter skrev han att man skulle gå upp och sätta sig på en stol i mörkret, inte läsa, kolla på tv eller något annat utan bara sitta där tills man kände sig trött och lägga sig igen sen och upprepa om man fortfarande inte kunde somna. Har inte testat men funderar på att göra det, fast det kan ju bli en stress också....

Svar: Tack snälla för bra tips!! Låter absolut som något som kan funka .. Ska testa det.Och visst blir det "dubbelt" man stressar upp sig för att man inte kan sova och kan inte sova för stressen .. =/
mariasfavoriter.blogg.se

2013-01-04 @ 09:03:58
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Jag med... sover så otroligt dåligt!
Hoppas du får bra tips!

2013-01-04 @ 11:54:02
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Lana

Hoppas du blir snart pigg igen och kan sova! Många kramar till dig!
//Lana

Svar: Tack Lana, flyttade ut till soffan inatt där jag kan halvsitta och faktiskt sovit lite bättre .. Så det löser sig nog snart!! Kram
mariasfavoriter.blogg.se

2013-01-04 @ 14:55:43
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Fröken L

hej hej..

usch för ond hals, hoppas det inte blir värre.. här hemma är lilla S lite halvskum och säger hon har ont i magen, livrädd för att hon ska få kräket.. :(

jag sover dåligt i perioder.. brukar få som spring/sprattel i benen då med.. dricka ett glas iskall mjölk brukar funka på mig, likaså att smörja in benen med hudkräm..

hoppas ni får en bra fredagskväll..

Svar: Ja det där med benen känner jag igen, lite "restless legs light" kallar jag det .. Hoppas ni inte blir sjuka - det är INTE kul ..
mariasfavoriter.blogg.se

2013-01-04 @ 16:37:51
URL: http://liteomalltihop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0