TrädgårdsCirkel 12 juni


 
Vi kämpar på med vår trädgårdscirkel och det är så roligt!
Älskar att hitta på nya övningar och ge dem nya utmaningar.
 
Är lite ego ofta för jag tar sådant som jag själv behöver träna på ;).
Men de vet att mina övningar är bara ett tips, de är så duktiga och gör det de själva vill.
 
Som nu när jag behöver många plankminutrar blir det mycket plankande.
Fast det är en väldigt bra övning så de har nog inget emot det.
 
 
Mina rekommendationer idag var:
 
 
Bröstpress med rumplyft

Borzovhopp

Planka på pilatesboll
 
Skridskoåkaren
 
Jumping jacks

Planka med tåtouch

Boxboll

Idioten

Sumosuat med kick

Pull Ups
Jump squat

Planka sida/sida

TRX

KB - Draken


Som vanligt 45 sek x 3 varv.
 
Förutom plankorna som jag gör 60 sek,
blev då 9 min + att jag gjorde 7 min på morgonen.
Och igår 7 + 7 minuter = Summa 30 minuter planka på 2 dagar!
 
Yejj..  bara 10 minuter kvar ju !!!
 
 
 
 Borzovhopp 
Bröstpress med rumplyft
Draken med KB (mycket vinglig sådan idag ;)
 

Kommentarer
Postat av: Karro

Wow 20 min planka. Grymt bra jobbat

2013-06-12 @ 22:06:23
URL: http://livskraft1.blogspot.se
Postat av: Karin O

Borzovhopp! Det är friidrottsnostalgi för mig. Vi brukade göra fyra idrottshallar hopp och sedan grodhopp med spark på det. Sedan hade man mör och fin rumpa under några dagar haha

Svar: Jobbiga övningar som garanterat ger träningsvärk!! Känner det idag .. ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-06-13 @ 06:07:57
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: jannica

Va kul att kunna träna sådär i trädgården :) hur långa är dina pass och värmer ni upp och stretchar med?

Svar: Hela passet brukar oftast bli runt 45 min. Då tränar vi ju aktivt 45 sek, vilar 15 sek (då vi går till nästa övning) i 14 övningar och kör detta i tre varv. Vi vilar runt 2 minuter mellan varje varv. Det är jättekul att träna såhär med grannar och vänner. Så skönt att vara ute med! Vi värmer mest upp med lite jogg och hopp, stretchar gör var och en efter behov - blir tyvärr inte så organiserat.
mariasfavoriter.blogg.se

2013-06-13 @ 06:21:39
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se
Postat av: felicia

men ååå så mysigt å skoj =D

2013-06-13 @ 07:46:52
URL: http://tkhl.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0