Aromer i mat

Therese skrev ett inlägg om det här med aromer i mat.
Aromer som är godkända men behövs de verkligen ??
 
Varför är det så svårt att göra "ren" mat !??
 
Denna bilden förklarar och jag blir lite "skrämd" ..  =/  Känns ofta så onödigt ..
Inte konstigt att man vill laga mat från grunden själv !??
 
 
 
SVD har en artikel här ..
 
 
En fördel som jag känt av min paleotid är att jag känner mycket mer smak,
allt smakar mycket mer - behöver inte salta alls så mycket längre.
Har ju genomgått en "avgiftning" av  socker & tillsatser bl a.
 
Här har SVD skrivit om det ..
 
 
Intressant och viktigt det här tycker jag !!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karro

Ja usch det är så mycket skit i maten så helften vore nog. Tur nog äter jag inget av det...men älskar ju godis vilket jag förstår är värre än allt ovanstående tillsammans.
Trevlig helg
Kram

2013-03-08 @ 13:48:06
URL: http://livskraft1.blogspot.se
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Visst är det onödigt mycket aromer i mycket, men tycker artikeln är lite missvisande, t ex glass och fil är det ju inte bara bär i utan mejeriprodukter, så det är ju inte direkt 2% råvara och resten aromer ;P Men visst, det är ju 99 av 100 gånger godare att göra mat och fika från grunden själv än att köpa färdigt :)

2013-03-08 @ 19:54:40
URL: http://emeliemaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0