Garam Masala

 
 
 
Jag gillar den indiska maten med all härlig krydda de använder.
En är Garam Masala som ju inte är EN krydda utan en blandning av många.
Garam Masala betyder just "het krydda".
 
Oftast brukar jag göra mina egna kryddblandningar så även här gör jag det.
 
Jag har köpt små glasburkar dels på Ikea men har även hittat på TGR fina med lock.
Kostade inte många kronor ..
 
Denna kryddan är god till kyckling, köttfärs (blir jättegoda biffar),
smakrika grytor med vilket kött man önskar.
 
 
SÅ här gjorde jag:
 
½ msk kardemumma
1 tsk spiskummin
1 tsk koriander
1 tsk gukmmeja
1 tsk grovmalen svartpeppar
1 tsk oregano
1 tsk paprikapulver
1 tsk kanel
½ tsk chilipulver
 
 
Blanda i en burk med lock så håller den länge!!!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tack! Vad härlig du är:) Underbara tips!

2013-03-17 @ 16:36:51
URL: http://www.fokuseradenergi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0