Mandel/kokos ugnspannkaka

 
 
Blev inspirerad av en ugnspannkaka när jag läste ett inlägg hos Jeanna.
 
Gjorde den mjölkfri så den passade mig och lade till lite hackad mandel.
Jag sötade med lite banan men går säkert välja bara vaniljpulver om man hellre vill.
 
 
Så här gjorde jag:
(1-2 port)
 
3 ägg
1 msk fiberhusk
1 msk kokosmjöl
2 dl kokosmjölk
½ mosad banan
½ dl grovt hackad mandel
1-2 krm salt
ev. vaniljpulver (jag hade inte)
ev flagad mandel
 
 
Sätt ugnen på 225°.
 
Vispa/mixa allt i en bunke och låt vila ca 10 min.
 
Smörj en ugnsform med kokosolja och bred ut smeten.
Jag toppade med flagad mandel.
Grädda ca 10-15 min.
 
 
Jag gjorde en krämig hallonsås över:
 
1 dl hallon
1 dl kokosgrädde
½ avokado
 
Mixa och toppa pannkakan med krämen - njut !! 
  
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hurra vad glad jag blir att du bloggar ut glutenfria recept!

2013-03-12 @ 19:48:47
URL: http://engnuttasocker.blogg.se
Postat av: Anna

Tack ;D
WOW, de där ser fantastiskt gott ut!

2013-03-12 @ 20:28:59
URL: http://overenskommelsen.blogg.se
Postat av: Yvonne Falkhufvud

Hej!
Detta ska jag absolut göra snart ser kanongod ut.
Har du något bra recept på en fläskstek i stekpåse??
Svara om du känner för det!!

Mvh /Yvonne

2013-03-12 @ 20:58:08
Postat av: Yvonne Falkhufvud

Hej!
Detta ska jag absolut göra snart ser kanongod ut.
Har du något bra recept på en fläskstek i stekpåse??
Svara om du känner för det!!

Mvh /Yvonne

2013-03-12 @ 20:58:11
Postat av: Yvonne Falkhufvud

Hej!
Detta ska jag absolut göra snart ser kanongod ut.
Har du något bra recept på en fläskstek i stekpåse??
Svara om du känner för det!!

Mvh /Yvonne

Svar: Det har jag aldrig gjort någon gång. Har lagat kyckling i stekpåse för länge sen..Det var väldigt smidigt minns jag.
mariasfavoriter.blogg.se

2013-03-12 @ 20:58:16
Postat av: Karro

Som vanligt livsfarligt att titta in här när man är hungrig.... ;0)

2013-03-12 @ 22:08:40
URL: http://livskraft1.blogspot.se
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Spännande, tack för receptet!

2013-03-12 @ 22:44:04
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0