Fruktremmar Raw food

 
 
 
 Sett många olika recept på godiset "remmar" man lätt gör som raw food.
100 % naturligt godis !! Kan ju inte bli bättre .. ;)
 
Som jag sagt innan tar det lite tid men blir väldigt gott. Syrlig och fruktigt.
Och det sköter ju sig självt när man väl fått in det i ugnen.
 
Skulle verkligen vilja ha en torkugn, vore verkligen toppen
och säkert skulle jag göra mer raw food än det blir idag.
 
 
 
Man behöver ca 5 dl fruktpuré, valfri frukt/bär.
Jag använde ca 1/3 av purén till att blanda i lakritspulver.
( Jag har även sett att vissa använder dadlar som sötning vilket jag inte har testat. )
Nästa gång ska jag göra dubbel sats.
 
 
Jag mixade ihop:
 
1 paket frysta hallon (eko)
1½ banan (eko)
½ paket mango
en bit färsk ananas
2 tsk macapulver (kan uteslutas)
3 tsk lakritspulver (till ca 1/3 del av purén)
 
 
 

Sätt ugnen på 50° .

Klä en ugnsplåt med bakplåtspapper och bred ut purén så jämt det går.
(Spar en del om lakritspulver ska tillsättas och blanda i det för att bre ut bredvid det andra.)

Grädda i mitten av ugnen i ca 8 timmar.
Släpp ut fukt ur ugnen några gånger under gräddningen. 

Godiset är klart när purén inte längre är kladdig runt mitten. 

 Klipp med en sax till remsor och rulla ihop medan de fortfarande är lite varma.
Förvara dem i en lufttät burk och de ska hålla upp till en månad men så länge har man nog dem inte kvar..


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karro

Så påhittig du är, ser supersamrrigt ut.
Trevlig helg
Kram

2013-05-03 @ 13:56:28
URL: http://Livskraft1.bloggspot.se
Postat av: Lana

Wow, vilket coolt recept! Sparar nu på en gång! :)
Ha en toppen fredag!
kramar!
//Lana

2013-05-03 @ 15:48:35
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: dorro

Oj vad spännande. Undra om jag skulle tycka om det? Får ta och köpa lakritspulver tror jag. Vart hittar jag det?

Svar: Finns säkert på större butiker såsom Citygross, Coop Forum.Jag köpte mitt på Kahls kaffe .. kanske på hälsokost !? Det var verkligen som syrligt, segt godis! Tror säkert du gillar det .. =)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-05-03 @ 16:44:09
URL: http://www.dorro.se
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Mums, vilka fina remmar! Detta vill jag också göra :)

2013-05-04 @ 09:30:21
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: jannica

Vilken kul grej, kanske man skulle testa :)

Svar: Det är gott! Helt naturligt godis utan socker !! Kan ju inte bli bättre. Gillar man syrligt godis typ "Gott & Blandat" gillar man nog detta! Synd bara att det tar lite tid ..=)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-05-06 @ 12:10:49
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se
Postat av: anna

tips på vad man kan ha i om man inte gillar banan? :) Eller kan man ha i.... tex frysta jordgubbar? Eller tillför bananen någon sorts "krämig" konsistens till de hela? :)

Svar: Hej Anna! Jag har bara gjort med banan och har det mest för sötman. Testa att ha i ex torkade aprikoser/dadlar/katrinplommon som mjukats upp i vatten en stund. Men det ska säkert gå att bara använda bär, blir lite syrligare dock är ju jordgubbar sötare än ex hallon. :) Väldigt gott godis är det ! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2016-10-18 @ 08:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0