Proteinmål á la Malta

 
 
När jag tränar direkt efter jobbet eller tidigt på morgonen så har jag svårt att hinna äta.
Tränar jag hemma är det ju lätt att laga något efter men nu när jag ibland åker till gymmet så brukar
jag passa på att träna dubbla pass. Då vill jag ha något i mig mellan passen för att orka.
 
Ofta startar jag lördagarna med 80 minuter Cykel (Spinning) och
en stund efter är det 55 minuter Cross Cage.
 
Denna röran är en god, enkel sak att ta med.
Har sett något liknande på någon blogg för länge sen.
Gillar egentligen inte använda proteinpulver men är det någon gång
det känns ganska ok så är det just när jag tränat.
 
Smakar lite som Ris-a-la-Malta, lätt att göra & går snabbt att få i sig.
 
 
Så här gör jag:
 
½ dl äggvita (köper på flaska)
1 ägg
lite-lite salt
 
Stekes i lite kokosolja och gör en äggröra. Hacka till väldigt små bitar.
 
Blanda ihop:
1 dl kvarg
½ dl keso
1 skopa vaniljprotein
 
Blanda i äggröran och blanda i valfria bär.
Jag brukar ta bären frysta så hinner de tina till jag ska äta den.
 
Har jag inte proteinpulver i så har jag i lite vaniljpulver för lite sötma.
 
 

 


Kommentarer
Postat av: Karro

Så roligt att du börjat blogga igen!
Kram

2014-04-27 @ 20:08:13
URL: http://livskraft1.blogspot.se
Postat av: Karro

Så roligt att du börjat blogga igen!
Kram

2014-04-27 @ 20:08:15
URL: http://livskraft1.blogspot.se
Postat av: Lana

Gott, gott! Perfekt för dig som är så aktiv och tränar mycket! :)
Ha en toppen dag!
Kramar!
//Lana

2014-04-28 @ 10:53:34
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0